- HDtegink11 april 2013 om 18:54
Goedendag iedereen, gister 10 april zat ik bij mijn vriendin thuis, ik was al een paar dagen erg moe (energieloos, snel pijn aan spieren). het was rond 5 uur s’ avonds en we gingen koken, dus ik stond op van de bank en liep richting de keuken. eenmaal aangekomen in de keuken werd het zwart voor mijn ogen, ik had dit wel vaker als ik snel opsta. ik zei het tegen mijn vriendin. en op dat moment zak ik volledig in elkaar. het was een hele enge ervaring omdat ik het zelf niet doorhad, ik kan me nog goed herinneren dat ik geen enkele controle had over mijn lichaam en ik spastische bewegingen maakte, mijn spieren maakte schokkende bewegingen en mijn kin stond strak op mijn borst. ik kon wel nadenken maar kon het schrokken niet stoppen. ik zat alleen maar te denken dat mijn vriendin mij niet zo mocht zien omdat ik niet wou dat zei mij pijn ziet hebben (had zelf al door dat er iets fout was). ik heb uit alle moeite en veel pijn het voor elkaar gekregen te gaan zitten (ook mijn rugspieren waren flink aangespannen). toen ik eenmaal rechtop zat schokte ik nog een paar keer na voor ik weer kon zien. ik keek eerst rond waar ik was (totaal gedesoriënteerd) en vroeg aan mijn vriendin of ik gevallen was. waarop zei vertelde hoe het er uit zag en wat er gebeurde. ik ben toen opgestaan en mijn hele lichaam tintelde na. mijn nek en rug deden erg pijn doordat ik waarschijnlijk te veel kracht heb gevraagd tijdens deze “aanval”. ik ben daarna rustig gaan zitten, heb mijn moeder gebeld en die de huisarts. omdat ik 2 maanden terug ben behandeld voor de ziekte van lyme (wat ik blijkbaar 7 maanden lang had) heeft zei gevraagd of het daarmee te maken had. maar dat was niet zo vertelde de huisarts. ik heb gelijk een afspraak gemaakt voor morgen. s’ avonds in bed werd ik heel erg duizelig en dat is vandaag nog doorgegaan.
ik ben dus al een week of 2 erg moe. tijdens het traplopen gelijk buiten adem. en snel spierpijnen tijdens het schrijven of smsen. ik vond het erg eng omdat ik voor mijn gevoel opgesloten zat in mijn eigen lichaam. vandaag ook rode bultjes (bloeduitstortingkjes) gekregen op mijn armen (ze jeuken!)
ook was ik erg geshokeert door wat er was gebeurt doordat ik een jongen van 17 ben die eigenlijk niet veel mankeert. (ben al volgroeid en uit de puberteit.)
Mijn vraag is dus uit eindelijk : heeft iemand anders ook zulke verschijnselen? weet iemand toevallig waar dit van kan komen? Iemand vragen?
ps. sorry voor mijn slechte grammatica.. dat is niet mijn sterkste punt 😀
12 reactiesReagerenEmma11 april 2013 om 19:32Er heersen op dit moment vier soorten griep… Waarschijnlijk tenminste een van deze vier varianten te pakken?
ReagerenJohn (moderator)
12 april 2013 om 00:29Beste HDtegink,
Best vreemd dat de huisarts je klachten niet kon linken aan de ziekte van Lyme. Hieronder staat een lijst met de symptomen van de ziekte van Lyme.
De ziekte van Lyme is een multi-systeem ziekte. Het kan leiden tot o.a. neurologische (zenuwstelsel/hersenen), dermatologische (huid), reumatologische (spieren en gewrichten), cardiologische (hart), opthalmologische (ogen) en psychiatrische klachten.
Lyme Stadia
Vaak wordt de ziekte van Lyme in 3 stadia ingedeeld, met per stadium specifieke symptomen. Deze indeling moet worden gezien als een model, waarvan de werkelijkheid vaak afwijkt. Per persoon kan de ziekte namelijk heel verschillend verlopen.
• Met stadium 1 bedoelt men meestal een lokale infectie op de plaats van de beet (erythema migrans), alhoewel de spirocheten zich in principe zeer snel door het lichaam kunnen verspreiden.
• Met stadium 2 bedoelt men dan de fase daarna, waaarbij de spirocheten door het lichaam zijn verspreid.
• Met stadium 3 bedoelt men meestal chronische Lyme.0. Tekenbeet?
1. Uitslag of andere huidafwijkingen ter plaatse van de tekenbeet (zoals een EM)
2. Huiduitslag op andere plaatsen
3. Haaruitval
4. Onverklaarbare temperatuur-verhoging, koorts
5. Onverklaarbare koude rillingen
6. Onverklaarbare transpiratie, nachtelijke zweetaanvallen
7. Ernstige vermoeidheid (vgl CVS)
8. Frequente infecties (o.a. sinusitis, luchtweginfecties)
9. Klierzwelling (hals, oksels, liezen)
10. Pijnlijke keel
11. Kortademigheid, hoesten
12. Toegenomen intolerantie voor alcohol, kater
13. Maagklachten, buikpijn
14. Verlies van eetlust
15. Veranderde stoelgang (obstipatie, diarree)
16. Onverklaarbare gewichtsverandering > 3 kg
17. Hartkloppingen , overslaan van het hart
18. Pijn in de borstkas, ribben
19. Pijn en/ of zwelling in gewrichten
20. Pijn in (aanhechting van) spieren en pezen (vgl fibromyalgie)
21. Stijfheid in de nek, kraken van de nek
22. Stijfheid van gewrichten en/of rug
23. Hoofdpijn
24. Tintelingen, dove plekken, plaatselijk branderige of stekende pijn
25. Spiertrekkingen in het gezicht of elders
26. Spierkrampen, restless legs
27. Onverklaarbaar trillen of schokken
28. Halfzijdige gezichtsverlamming (Bell’se parese)
29. Zwelling rond de ogen
30. Dubbelzien, tunnelzien, moeite met scherp zien
31. Overgevoeligheid voor licht
32. Pijn of jeuk in oren
33. Oorsuizen, zoemen of fluiten
34. Overgevoeligheid voor geluiden
35. Duizeligheid, evenwichtstoornis, toegenomen reisziekte
36. Licht in het hoofd, problemen met staan/ lopen
37. Stemmingswisselingen, prikkelbaarheid, woede-uitbarstingen
38. Somberheid en/of angstigheid, piekeren
39. Problemen met slapen (te weinig, te veel), vermoeid wakker
40. Verwardheid, moeite een gedachtespoor vast te houden
41. Moeite met concentratie, nieuwe informatie begrijpen, begrijpend lezen
42. Vergeetachtigheid, slecht korte-termijn geheugen
43. Oriëntatie problemen (verdwalen, dingen kwijt raken)
44. Problemen met spreken (woorden vinden, verkeerde woorden zeggen, stotteren, slecht articuleren)
45. Geïrriteerde blaas, niet kunnen ophouden van urine of juist moeilijk kunnen plassen.
46. Seksuele functiestoornis, verminderde zin in seks
47. Pijn in de onderbuik
48. Alleen mannen: Pijn in de zaadballen
49. Alleen vrouwen: Melkuitvloed uit de borst (galactorrhea)
50. Alleen vrouwen: Onverklaarde onregelmatige menstruatieEen aantal van de symptomen van deze lijst kunnen ook andere oorzaken hebben maar indien de ziekte van Lyme gediagnostiseert is zijn ze wel voor de hand liggend.
Kijk zelf maar even welke en hoeveel symptomen bij jou overeen komen.
ReagerenAnoniem16 juni 2014 om 21:58hallo
ik heb sinds een paar weken last van hoofdpijn en slecht zien. Maar vandaag maakte ik echt iets raars mee, opeens werd ik erg duizelig en misselijk, ik kwam helemaal niet meer uit mijn woorden en was totaal gedesoriënteerd. Het gevoel een beetje alsof ik alcohol op had. Ik kon geen kloppende zinnen maken en op mijn telefoon kon ik de woorden niet meer lezen. Dit maakte me toch wel zorgen, nu heb ik nogsteeds een vervelende hoofdpijn. Moet ik contact opnemen met mijn huisarts?
Reageren
ik ben pas 19 jaar dus ik maak me wel zorgen, heeft iemand een tip?John (moderator)
17 juni 2014 om 10:41Of je je meteen zorgen moet maken valt nog te bezien, maar ik denk wel dat het goed is om met doe klachten naar je huisarts te gaan.
ReagerenAnoniem15 november 2014 om 09:03Ja je moet je zorgen maken dit kan duiden op een herseninfarct dit is niet zomaar iets en je moet meteen contact op enen met de dokter NU!!
ReagerenJohn (moderator)
15 november 2014 om 12:19Een herseninfarct is toch wel wat overdreven……
ReagerenConversiestoornis denk ik zelf.26 september 2016 om 16:47Ik heb zelf conversiestoornis opgelopen door 2 ongelukken.
Ik herken jouw klachten alsof je te over mij hebt.
Ik heb sinds anderhalfjaar conversiestoornis.
Zoek t even op Google . Misschien herken je jezelf hierin.
Somatische Onverklaarbare lichamelijke klachten.
Solk!Succes. Dit kan de psychiater verklaren.hierbij krijgt en zendt de hersenen verkeerde signalen in/uit.
Bij mij is t breder inclusief uitvalsverscheinselen en verkrampingen en spraakstoornis.Sommige kunnen verlammen of blind raken of niet of niet meer spreken.
Reageren
Heel breed en ingewikkeld is t in ieder geval. Succes.Rens peter4 februari 2018 om 13:26Ik heb net sex gehad met mijn vriendin en het was hellemaal niet fijn…
Reageren
Dit heb ik nog nooit meegemaakt ☹️
Wat moet ik doen ?
Oja ik heb ook last van pijn in me voetenFara25 november 2018 om 12:13Hallo,
Nou ik wou vertellen of sommige dit ook hebben nou ik was aan het zitten ik stond op om even naar de keuken te gaan en opeens werd ik heel duizelig en zag ik niks meer ik zag sterren ik zag zwart voor me ogen ik botste heel hard tegen de deur maar verder dan dat is er niks gebeurd maar ik ben erg bang dat er wat met me is
ReagerenCatootje25 november 2018 om 14:35Er zal vast wat met je zijn, Fara, maar ik zou niet meteen het ergste denken. Je voedingspatroon kan een rol spelen. Belangrijk is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Misschien tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Tekorten zijn overigens lang niet allemaal aan te tonen met bloedonderzoek.
ReagerenJohn (moderator)
25 november 2018 om 17:41Ga dan eens naar de huisarts
ReagerenOngedeedofniet6 maart 2019 om 19:56Hallo,
Ik heb ook last van een soort flauwvallen zwart voor de ogen. Moet een tijd op de bank liggen met pijn op de borst. Verder lijkt het wel alsof ik hersenspieren in mijn hersenen voel maar dat kan natuurlijk weer niet. Want er zitten geen sensoren. Wat is het dan ?
Reageren