Zoeken Vraag het forum

zenuwproblemen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

De laatste tijd loop ik met veel gezondheidsklachten en ik heb het idee dat ik door de huisarts helemaal niet serieus wordt genomen. Daarnaast durf ik niet te zeggen of alles met elkaar verband heeft, maar om zo’n volledig mogelijk geheel te omschrijven zal ik alle klachten van de laatste tijd proberen te vermelden in de hoop dat iemand zichzelf in (een deel) van mijn verhaal herkend en tips kan geven waarmee ik iets mee kan.

Circa een halfjaar terug heb ik heel veel last gehad van galbulten (nooit eerder gehad). Deze zaten dan voornamelijk op mijn armen en heel af en toe op mijn benen. Op bepaalde momenten had ik deze zwellingen meerdere keren op een dag. Gemiddeld bleven de zwellingen ca 3 uur waarna ze weer verdwenen. Volgens de huisarts was dit echter gewoon een allergische reactie op iets en moest ik me er verder niet druk om maken. Ik heb echter nooit de oorzaak gevonden (maar op den duur kwamen de galbulten bijna nooit meer voor). Daarnaast heb ik in die periode heel veel last gehad van een slapend/onrustig gevoel in de benen en was ik vaak vermoeid (ondanks dat ik redelijk veel sliep).

Sinds de laatste week van November kreeg ik in eens last van tintelingen in mijn pink en ringvinger van mijn rechterhand en al snel bleef ik last houden van een doof/tintelend gevoel in deze twee vingers en de zijkant van mijn rechterhand. Een paar dagen later brak tijdens het eten van een broodje het zweet me in eens uit, waarna ik in eens zeer zware buikkrampen en diarree kreeg en ik het gevoel had dat ik flauw ging vallen. Daarnaast had ik ook weer last van een vervelende tintelingen en trillingen in mijn benen.

Volgens de huisarts waren dit twee verschillende dingen, namelijk een overbelasting aan de Ulnar Nerva en een buikgriep. Het advies was dan ook om maar gewoon rust te nemen en dan zou alles wel goed komen. De dagen daarna had ik het vermoede dat als ik iets at (vooral brood), ik niet veel later last kreeg van duizelingen, die op den duur veranderde in een doffe hoofdpijn met tintelingen in mijn hoofd. Uit eindelijk heb ik toen een bloedonderzoek gehad op ontstekingen, etc en op suikerziekte maar hieruit was niks naar voren gekomen. De klachten bleven echter aanhouden, maar die moest ik maar gewoon uitzieken van de huisarts en hij kon verder niks voor mij doen.

De klachten hielden echter aan en ik werd op een gegegeven moment snachts wakker met gigantische pijn in mijn benen en mijn linker bovenbeen zat helemaal onder de kleine paarse stipjes (ca 2mm groot). Hiermee ben ik toen naar de huisartsenpost gegaan, maar die verwezen me gewoon weer door naar mijn eigen huisarts. Die hier weer niks mee deed.

Echter bleven de darmkrampen aanhouden, waarna ik ben gaan google’n naar een mogelijke oorzaak en zodoende ben ik terecht gekomen op darmparasieten. Met deze informatie ben ik de volgende dag weer naar de huisarts gegaan, waarna ik naar veel moeite een tft-test mee heb gekregen. Helaas is hier ook niks uitgekomen.

Aangezien de klachten nog steeds aanhielden ben ik uit eindelijk naar het ziekenhuis gestuurd voor een echo van mijn onderbuik, waar zoals je al kan raden niks uit is gekomen.

Totslot heb ik sinds afgelopen week ook in eens gigantisch pijnscheuten in mijn gewrichten (begonnen bij mijn knieën), onderrug en ballen. Maar ook dit is volgens de huisarts een gevolg van de buikgriep.

Daarnaast heb ik eigenlijk al sinds het begin van mijn klachten last van:
    * Oververmoeid ook al slaap ik de afgelopen maand al tussen de 12 en 16 uur per dag.
    * Het vervelende gevoel trekt vanuit mijn linkerbeen soms naar de rest van mijn lichaam. Ik vindt dit nare gevoel zeer lastig te omschrijven maar het voelt als of er in een hoog tempo water langs mijn lichaam loopt. Dit gevoel valt 1 of 2x per minuut even voor een seconde weg, waarna het weer terug komt (en dat voelt als een schok/klap als of je zeg maar een kraan met grof geweld dichtdraaid en weer open zet). Daarnaast voel ik me op dat moment duizelig en als of alles op de auto-piloot gaat. Wanneer het echt heftig is begint mijn tong ook te tintelen en voelt soms als of er kramp in zit (zeg maar hetzelfde gevoel als wanneer een verdoving van de tandarts bijna uitgewerkt is).
    * Snel pijn/krampachtig gevoel in armen/benen/nek.
    * Veel en vaak last van hoofdpijn/duizelingen.

Ik weet echter gewoon niet meer wat ik er mee aan moet. Het nut van de huisarts zie ik ook steeds minder aangezien hij gewoon sinds de klachten begonnen zijn eigenlijk niks doet en hij weigerd ook gewoon om me door te sturen naar het ziekenhuis, want dat vindt hij niet nodig.

Heeft iemand nog enig idee wat ik hiermee moet? Want ik begin zo langzamerhand een beetje wanhopig te worden….

7 reacties
    Reageren
    Serge

Ik kan mij helemaal vinden in de diagnostiek van de huisarts, het ziekenhuis en andere dokters die je geraadpleegd hebt. Ik lees geen zorgwekkende symptomen, en ik begrijp niet goed waar jij je zorgen over maakt.

Ik vind wel dat je erg lang slaapt en vraag mij af of je wel lekker in je vel zit psychisch gezien?

Is de nervus ulnaris leasie inmiddels genezen of behandeld? Is de acute gastritis inmiddels genezen? Is er ooit gesproken over mogelijke psychische oorzaken van uw problemen? Functioneert u maatschappelijk gewenst en heeft u bijvoorbeeld werk of volgt u een opleiding?

Reageren
    kim82

Vervelend, als je het gevoel hebt dat je niet serieus genomen wordt…

Reageren
    Anoniem

Het is een probleem als je veel pijn hebt.
    op symptomen kan je niet altijd verder gaan soms wel soms niet .ik heb gelijk aardige sijmpt.maar in de benen .

volgend mijn arts is er een zenuw gekneld.Ik heb al meer dan een jaar een frozen shoulder en pijn in de” dikke teen en krampen in de kuiten.
    ik zou u zeggen zoek ver’der nie topgeven en let op met medicijnen.
    Ik ben zeker dat we er uit komen

Reageren
    Anoniem

Echt meer dan de helft wat u heeft heb ik ook, maar ik ben nog niet naar mn huisarts gegaan. (geen zin). Maar ben wel van plan om dat te doen want ik begin echt bang te worden!!

Reageren
    ýAnoniem

Heb je wel eens gedacht aan lyme. Dat pakt bij iedereen anders uit. Een bioresonantie onderzoek zou misschien meer duidelijkheid kunnen geven

Reageren
    Els

Lees eens over vitamine b12 tekort .
    Daar kan je ernstige klachten van krijgen.

Reageren
    Scary

wil hier ook even wat kwijt omdat er niets wordt gevonden bij onderzoeken.

Ik heb al langer dan 2 jaar s’nachts last van voornamelijk mijn benen ,het begint zodra ik in bed ga liggen . Vanuit mijn knieën komt het  en gaat dan naar de bovenbenen ..onderbenen .. voetzool ..! Van wat licht raar gevoel gaat het over in pijn . Ik  ga eerst op mijn linkerzijde ..dan rechter ..dan rug . Maar dat maakt voor de pijn niets uit ,ook niet of ik mijn benen gebogen heb of recht. Ook al in verschillende bedden geslapen thuis en bij familie ,ook geen verandering .bloedonderzoek .. scan rug ..en  mijn zenuw onderzoek in beide benen en 1 arm bracht geen uitslag waar de neuroloog iets mee kan . Ben sinds april vorig jaar onder behandeling . Ook breid het zich uit naar tintelende handen , spier in rug etc Wie heeft een idee waar het aan zou kunnen liggen

groeten

Reageren
Reageer op: zenuwproblemen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.