Ik heb al een flinke tijd vaak hoofdpijn vanuit mijn nek en sinds een week geleden ben ik dubbel gaan zien (alles verder dan 1 meter voor mij) ik kan niet goed meer naar de winkel etc , ik ben er mee naar de huisarts geweest en die blijft zeggen dat zo iets vanuit spanningshoofdpijn komt en dit vanzelf over zou moeten gaan dmv rust , nu vertrouw ik het niet en heb ik een scan gevraagd en omdat ze het bij de spoedpost niet vertrouwde is er een CT scan gemaakt van mijn hoofd en er is een beenmergpunctie genomen om dingen uit te sluiten , hier is gek
Genoeg niks uitgekomen en de uitslagen waren goed , ze willen me om alles uit te sluiten nog een MRI scan bij gaan doen maar ik vind het bijna niet te geloven dat zo iets door spanningshoofdpijn kan onstaan? Is er iemand die mij een beetje gerust kan stellen dat dit normaal kan zijn en er bij kan horen? (Ik lijd ook aan PTSS en angststoornis) alvast bedankt voor het lezen Mvg K
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat dat wel degelijk door spanning en spanningshoofdpijn kan komen.
Het zal alleen niet vanzelf over gaan, maar pas als zowel de spierspanning en de oorzaak daarvan worden weggenomen.
In jou geval kunnen de PTSS en de angststoornis de oorzaak van spierspanning zijn.
Heb je daar begeleiding bij?
Voor de spierspanning kun je naar een fysiotherapeut gaan, die kan je behandelen en leren zelf makkelijker te ontspannen.
Reken er wel op dat dit een langdurig traject zal zijn, of dat de fysiotherapeut (zoals in mijn geval), levenslang je beste vriend blijft.
De fysiotherapeut kan ook na beoordeling van jou klachten met de huisarts overleggen of het tijdelijk gebruiken van een spierverslapper zou kun helpen om de behandeling makkelijker te maken.