Vanochtend werd ik wakker met steken op de borst en las ik een eng verhaal over een hartstilstand. Heel de dag daar wat paniekerig over geweest en bang voor wat ik voel. Hele tijd wazig gevoel in mn hoofd, en hartoverslagen. Nu wou ik net einde van de dag naar bed gaan en nog wat vertellen over wat ik laatst had mee gemaakt op het werk, dus ik begon 3 woorden aan mn verhaal en daarna kon ik er helemaal niet meer op komen, vaag weet ik het verhaal maar precies hoe en wat niet meer, ik raakte in paniek want dacht dit is een beroerte ofzo en kon helemaal niet meer bedenken hoe en wat. Wel kon ik tussentijds zeggen van “oh shit ik weet het niet meer, wat wou ik nou zeggen, oh dit is raar; ik weet het niet meer” echt een soort black out, en alsof ik met een dubbele tong praatte en de tong in de weg zat. Ik wist gewoon niet meer hoe te praten. Even daarna kom ik het verhaal wel weer een soort van vertellen, niet in detail maar in grote lijnen.
Dit heb ik nooit eerder gehad dat ik totaal niet meer uit mn woorden kon komen en niet eens meer wist hoe ik moest praten, ik natuurlijk direct bang voor een beroerte, klinkt dit bekend of was dit gewoon paniek wss?
Als je een beroerte had gehad, zou je niet bovenstaand verhaal zo hebben kunnen typen, of waarschijnlijk überhaupt naar een forum hebben kunnen zoeken om vervolgens een dergelijk, volkomen samenhangend en duidelijk verhaal te schrijven.
En ik mag hopen dat degene met wie je aan het praten was, 112 zou bellen als hij of zij zou zien dat iemand volledig van z'n padje gaat, omdat hij/zij een beroerte heeft.
Het klinkt dus idd als angst/paniek, en als je daar vaker last van hebt, zeer waarschijnlijk ook chronische hyperventilatie.
Kan dat van paniek? Het was zo raar; in mn hoofd kon ik echt niet bij die woorden en de situatie die ik wou vertellen komen. Alsof ik een soort blokkade had in mn hoofd om iets te vertellen en niet meer wist hoe ik moest praten. Was vanochtend naar de dokter maar die was niet echt onder de indruk 🥲
Nu ben ik vanochtend wakker geworden met steken op mn slaap, vooral links maar soms ook rechts… nog steeds geen reden tot paniek?
Maar kan je dan ook niet een tijdelijke tia hebben ofzo? Het was zo gek, ik zag voor me wat ik wou zeggen maar kon gewoon niet praten ofzo, alsof mn hoofd het blokkeerde en wist heel de chronologische volgorde niet meer. Ik kom wel eens vaker niet uit mn woorden maar nu had ik echt een totale black out en kon niks uitbrengen
Mijn stekende en drukkende hoofdpijn is nu wel ongeveer weg en ik kan ook weer wat beter uit mn woorden komen. Alleen als ik lange zinnen of dingen moet vertellen raak ik een soort van in paniek en ga ik nadenken over t nadenken en heb ik af en toe nog wel een black out of zeg ik dingen die ik niet wou zeggen.
Maaar nu heb ik sinds een week een doof/trekkend gevoel aan de linkerkant van mn gezicht? Heeeel soms is het even weg op de dag maar eigenlijk voel ik het heel de dag, dan beetje links bij mn kaak, dan meer boven in mn wang..
Heeft dit alles met elkaar te maken?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies