Hersenschudding en anisocorie

In bijgevoegde foto's zijn mijn ogen na en voor harde elleboog tegen mijn mond te zien bij basketbal, mijn huisarts en oogarts denken dat het zelf hersteld en niet iets ernstigs is alhoewel ik anders lees op het internet. Mijn huisarts en oogarts deden die aanname op basis van dat ik geen RAPD heb. Alleen ik kan al 7 maanden niet goed lang lezen of wat dan ook. Heb ook oogpijn gehad rondom het oog, veel floaters, fotofobie, jeukende ogen (droge ogen denk ik door eyestrain), rode ogen. Daarnaast 2 maanden lang intense hoofdpijn, 6 maanden lang brainfog en nekpijn. Moet ik naar een neuroloog? Verwijzing regelen is echt heel lastig bij mijn huisarts maar wil graag van die onzekerheid af. En wat denken jullie dat er aan de hand is? Bedankt alvast!

Reageer

Hoi,

Hier op het forum zijn geen artsen, dus er zal hier niet meer kennis aanwezig zijn dan bij je huisarts en oogarts.
    Maar wat je beschrijft,past zeker ook bij een flinke hersenschudding.
    Heb je wel voldoende en vooral lang genoeg rust genomen?
    En je schrijft ook over nekpijn,is je hoofd hard opzij geklapt na die elleboogstoot?
    Je zou dan behalve een hersenschudding, ook een whiplash kunnen hebben opgelopen.
    Vanuit je nek kun je ook hoofdklachten krijgen,zeker samen met een hersenschudding.
    Je zou daar door een fysiotherapeut naar kunnen laten kijken.
    Mocht de fysio na onderzoek ook toch denken aan neurologische problemen, dan kan die ook contact met je huisarts opnemen en op een bezoek aan een neuroloog aansturen.

Reageer

Ik heb niet genoeg rust genomen helaas in het begin. Was mijn thesis aan het afronden ook die weken.. na 6 weken werd het opeens veel erger ook toen kreeg ik opeens een rare schok door mn lijf en heb ik twee weken alleen in een donkere kamer kunnen liggen. Ja mn nek was ook hard gebogen.

Dankjewel!

Reageer

Als kleine toevoeging: met rust nemen bedoel ik echt rust nemen!
    Dus niet op de bank of op bed liggen met je telefoon of laptop of een boek of de tv aan.
    Want daarbij zijn je hersenen WEL actief terwijl die juist moeten rusten. Je kunt zo zelf de gevolgen van een hersenschudding heel lang in stand houden.
    Om goed te genezen, zou je eigenlijk iedere keer als je hoofdpijn opspeelt,even moeten gaan liggen.
    Zonder prikkels!!
    En dat kan soms meerdere keren per dag zijn. Daarnaast zorgen dat je voldoende nachtrust krijgt: op tijd naar bed en dus vooral niet midden in de nacht op je telefoon of laptop bezig zijn­čśë

Reageer

Ik las jou antwoord pas na mijn tweede bericht, sorry.

Maar eigenlijk geef je het zelf dus al aan, te weinig rust nadat het is gebeurd. Ik zou je toch aanraden om voor je nek naar een fysiotherapeut te gaan. Waarschijnlijk heb je door de constante hoofdpijn ook veel spierspanning in je nek,rug en schouders opgebouwd,wat ook hoofdpijn in stand houdt. En ook voor oogklachten kan zorgen.

Als je huisarts lastig is met verwijzingen, dan zou een fysiotherapeut contact met je huisarts op kunnen nemen,mocht die een neurologisch probleem vermoeden. Maar wat jij beschrijft,past ook allemaal bij een verwaarloosde hersenschudding! En daar ga je alleen af komen door heel veel rust te nemen,eventueel in combinatie met pijnstillers. De fysio kan je ook helpen met een opbouwschema,om straks opnieuw overbelasting te voorkomen.

Reageer

Haha ja ik snap dat het zo lijkt nu maar dat heb ik echt maanden gedaan.. ook goede nachtrust etc misschien iets te veel telefoongebruik maar 7 maanden is echt lang om geïsoleerd te zijn van de buiten wereld en bijna nik te kunnen doen. Ik stop altijd wanneer mn symptomen verergeren.

Dankjewel top!

Reageer

Ja,ik snap dat het leven eenzaam is zonder telefoon.

Maar juist dat ding zorgt ervoor dat je hersenen geen rust hebben.....Als je stopt als je symptomen verergeren,ben je te laat. Dat moet je juist proberen voor te zijn,dan blijf je binnen de grens van wat je op dat moment kunt verdragen

Reageer

Dankjewel, ik ga het nog een keer proberen!

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Luister echt goed naar je lichaam, anders ben je straks chronische hoofdpijn pati├źnt....
    En even naar de fysio voor je nek.
    Beterschap!

Reageer
Reageer op: Hersenschudding en anisocorie
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief