Zoeken Vraag het forum

Stroomschokken in hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem85

Al meer dan 20 jaar heb ik last van een soort stroomschokken in mijn hoofd. Het is zeer lastig te omschrijven maar het voelt alsof ik voornamelijk aan de zijkanten van mijn hoofd kortdurende stroom heb die van boven naar beneden loopt. Het gaat gepaard met een ruis geluid.
    Het lijkt op het ritme van mijn hartslag te gaan maar dat weet ik niet zeker. Het doet geen pijn, geeft eerder een tintelend ruis gevoel.

Hierbij is het zeker opvallend dat het alleen s nachts optreedt als ik lig te slapen. Ik word wakker van dat gevoel als ik dan even goed wakker word en rechtop ga zitten is het weg. Het komt maar heel zelden voor +- 3 x per jaar.

Zolang ik mij kan herinneren ben ik bekend met een lage bloeddruk en ik vermoed dat het daarmee te maken heeft. Heb het ooit met een huisarts besproken en die had er nog nooit van gehoord.

Vraag me af of er iemand is die dit herkent!

1 reactie
    Reageren
    Mel

Hoi Anoniem85,

Je hebt er al 20 jaar last van, gelukkig komt het maar ongeveer drie keer per jaar voor. Ik heb nu een maandje ook last van stroomschokken in het hoofd (zijkant links). Ik heb het idee dat het bij mij uitgelokt wordt door bewegingen en soms ook als ik lig en draai in bed. Ik weet niet wat het is.. Ik ben nog in afwachting van een MRI. Ben benieuwd of er überhaupt iets te zien zal zijn.

Reageren
Reageer op: Stroomschokken in hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.