Afwezigheid

  • #1

    Hallo,

    Maandag heb ik een paniekaanval gekregen. Ik ging hyperventileren en moest intens huilen. Mijn vriend probeerde me rustig te krijgen en ik moest letten op mijn ademhaling.

    Helaas zijn wij sinds vorig jaar maart verslaafd geraakt aan ghb. We zijn het in gaan zien en super gemotiveerd om af te gaan kicken. We hebben ons zelf aangemeld bij een kliniek en hebben 5 april onze intakegesprek. Er is alleen niet meer aan ghb te komen en zonder ghb gaan wij letterlijk dood. De afkickverschijnselen zijn lichamelijk zo heftig. Dat is niet te vergelijken met een geestelijke verslaving. Ik heb gisteren een gesprek gehad met mijn psycholoog en zij vertelde mij dat er een nummer is vanuit de kliniek, dat als het echt nood is, wij dat nummer moeten bellen en zij iets voor ons kunnen betekenen. Het is vreselijk!

    Toen ik maandag die paniekaanval heb gekregen, ben ik sindsdien niet meer aanwezig. Als ik praat, lijkt het alsof ik mezelf van binnenin hoor praten. Als iemand tegen mij praat, komt het niet helemaal bij me binnen. Ik durf ook niet meer naar buiten, omdat ik me kwetsbaar voel. Ik schrik van elk klein dingetje. Komt dit nog goed? Het maakt me bang.

    Ik hoor heel graag van jullie!

    Reageer
    #2

    Hey,

    Als ik jou was,zou ik even contact met de kliniek of je huisarts opnemen en daar dit zelfde verhaal doen.

    Die kunnen dan waarschijnlijk wel iets voorschrijven waardoor je rustiger wordt en wat makkelijker de periode doorkomt tot je bij de kliniek terecht kunt.

    Ghb heb ik geen ervaring mee,maar ik heb wel een tijd zware medicatie gebruikt en dat gaf tijdens het afkicken daarvan ook zo'n vaag gevoel. Als of je in een bubbel zit en tegelijkertijd dingen extra hard klinken zonder dat je echt hoort wat er gezegd wordt. En idd hyperventileren, trillen,huilen,heel naar allemaal. Maar dat gevoel gaat weer over,je moet er door heen. En dan kan het echt helpen om even een periode rustgevende medicatie te gebruiken. Je huisarts of de kliniek kan je daarbij helpen wat voor jou nu het beste zou kunnen helpen.

    Heel veel sterkte,groetjes Suzan

     

    Reageer
    #3

    Lief dat je reageert. Ik heb het een en ander zitten opzoeken, maar kan het derealisatie zijn?

    En na hoe veel dagen gaat dit over? Ik heb dit al sinds maandag.

    Reageer
    #4

    Helaas kun je niet zeggen hoe lang het duurt,dat is afhankelijk van hoe je lichaam op het afkicken reageert.

    Ik zou echt even contact opnemen met of je huisarts of de kliniek. Zij kunnen je helpen om het ietsje makkelijker te maken en zo het nare gevoel wat te verminderen.

    Reageer
    #5

    Ik heb net de huisarts gesproken en zij vertelde mij dat ze niks kan geven, omdat de kalmeringspillen etc. een opiaat is. Ik moet mijn gebruik stabiel houden en wachten op mijn intakegesprek. Hopelijk komt daar verder iets uit en kunnen zij mij dan al helpen. Pff ellende allemaal ๐Ÿ™

    Reageer
    #6

    Denk niet dat je zomaar dood gaat maar het kan wel moeilijk zijn om cold turkey af te kicken. Zou mezelf in acht nemen en misschien een beetje thuisblijven en extra goed voor jezelf zorgen en ook extra goed voor je voeding. Bijvoorbeeld uitkijken met allerlei toevoegingen als smaakversterker en kunstmatige zoetstoffen en ik zou kiezen voor volwaardige voeding met vitaminen en mineralen.
    Een natuurgenezer zou je kunnen helpen om je lichaam wat bij te sturen. Naast de juiste voeding wat voedingssupplementen. Denk bijvoorbeeld aan magnesium en vitamine B. Je lichaam kan zelf allerlei neurotransmitters aanmaken, als je zorgt voor de juiste bouwstoffen. Zo kan gaba, een kalmerend stofje, aangemaakt worden uit andere stoffen maar het is er ook in de vorm van een voedingssupplement. Zou wel advies vragen of je dit op het moment zou mogen hebben. Zo zijn er wel meer aminozuren maar je moet wel weten wat jouw lichaam nodig heeft.

    Reageer
    #7

    Niet zomaar dood niet, maar het kan wel je dood worden. Veel mensen hebben geen idee hoe heftig de afkick hiervan is. Zoek het eens op internet op zou ik zeggen. Op een gegeven moment is je hartslag zodanig hoog en dat je hart zo hard en snel klopt, dat je volledig in paniek raakt en gaat hallucineren, wat ik allemaal heb gehad, dat je wel g moet nemen om jezelf weer een beetje onder controle kan houden en kan relativeren wat er is gebeurd. Ik ben vanaf vandaag ook aan het afbouwen met 0.2ml per 3 dagen. Dat ging de vorige keer ook goed, alleen toen kwam er weer een stressvolle situatie en dan ben je snel weer terug bij af. Maar bedankt voor je berichtje

    Reageer
    #8

    Je huisarts zegt dat kalmeringsmedicatie een opiaat is? Nee, hoor!

    Voor dit soort situaties (zelfvervreemding) helpt het alleen niet om een benzodiapine te nemen. Een benzo is bv valium, seresta etc. Geen opiaat dus!
    Maar deze middelen helpen wel tegen angst (paniek), maar verergeren soms de wazigheid en zelfvervreemding.

    Wat je kunt proberen is om je lijf/brein te resetten met een externe prikkel, zoals met muziek waar je graag op danst (en ga dat dan ook doen voor de spiegel) of (knuffel)contact met iemand of een dier. Dit maakt dat op die manier andere stoffen in je brein laat circuleren waardoor je weer wat beter in je lijf komt.

    Reageer
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Lief wat je stuurt Alias. Ik wil ook zo min mogelijk medicijnen, omdat ik natuurlijk al kamp met wat problemen. Ik slik momenteel ook geen medicijnen, alleen ben ik soms ten einde raad. De dokter weet van mijn problemen af, dus ik denk dat hij ook niet zo snel wat voorschrijft.

    Toen ik vanochtend mijn eerste bericht typte en als ik hem dan hardop voor las, leek ik mezelf van binnenin horen praten. Dat was heel gek en beangstigend! Nu doe ik dat ook met dit berichtje en nu gaat het gelukkig al beter. Het komt beter bij me binnen.

    Ik kan me heel erg vinden in wat je zegt met dieren en muziek. Ik heb een kitten en het was alsof ze aanvoelde dat er iets met mij aan de hand is. Heel aanhankelijk is ze naar mij.

    Zijn er dingen die ik nu beter niet kan eten en drinken? Of dingen die nu juist heel goed voor mij zijn?

    Reageer
    #10

    Waar het me vooral om gaat is dat je het wat kan bijsturen. Ben geen deskundige maar weet dat je een hoop kan bereiken met natuurlijke middelen ter ondersteuning. Komt wel aan op de juiste middelen. Denk ook aan kambo als goede ontgifter, die ook helpt de receptoren te resetten.

    Reageer
    #11

    Magnesiumbisglycinaat werkt bijvoorbeeld ontspannend.

    Reageer
Reageer op: Afwezigheid
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief