Zoeken Vraag het forum

Tinnitus, hoofdpijn en krakende hersens bij druk met beweging na rouwe cacao

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Arjan

Ongeveer 1.5 jaar geleden heb ik rauwe cacao nibs gekocht, wegens de mogelijke “gezondheids” voordelen en het marketing verhaal over hoe de “flavonoiden” positieve effecten zouden hebben.

Ik heb dagelijks een klein handje cacao geconsumeerd schat ongeveer 5 a 10 gram per dag.

Binnen 2 weken was het helemaal mis, ik leek wel een zombie; hoofdpijn, zwak, cognitief verminderd.

Ik wist op dat moment niet precies wat de oorzaak was, maar was ook gestopt met de rauwe cacao nibs.

Na een week heb ik nog 2x een klein handje genomen, en de klachten werden nog erger; Ik sinds toen tot op heden Tinnitus, hoofdpijn, en gekraak in de hersens .

Even toelichten over de hersens; als ik mijn hand op mijn hoofd plaats en ik druk met mijn hoofd licht op mijn hand kraakt het letterlijk in mijn hersens, en het het is niet echt op 1 specifieke plek, bijna alle plekken waar ik dit herhaal kraakt het.

Ik weet nog steeds niet of ik een allergische reactie heb gehad, ofdat de dosering te hoog was. De huisarts geeft aan dat hij niets met mijn klachten kan.

Heeft iemand enige informatie hierover?

2 reacties
    Reageren
    Catootje

Denk iets met je immuunsysteem. Misschien ook ontregelde schildklier. Een natuurgenezer zou naar je hele gezondheidssituatie kunnen kijken. Ontregeling van je lichaam en vergiftiging is wat anders dan een allergie. Bij een allergie reageer je op een klein beetje van een bepaalde stof. In cacao zit onder andere ook theobromine, wat zeker bij grotere hoeveelheden problemen kan geven.

Reageren
    Arjan

De vraag was; Kan iemand mij informatie geven over langdurige klachten, zoals bijvoorbeeld hoofdpijn of tinnitus na het gebruik van rouwe cacao.

Ik lees in je verhaal geen antwoord dat onderbouwd is door eigen ervaringen of externe bronnen, maar enkel wat je denkt. De verwijzing naar een natuurgenezer vind ik ook ongepast.

“Ontregeling van je lichaam en vergiftiging is wat anders dan een allergie.” – Ik heb nooit beweerd dat ik denk dat dit dezelfde dingen zijn.

Tenzij er ervaringen zijn van mensen die na een teobromine vergiftiging meer dan een jaar later nog klachten hebben kan ik hier ook weinig mee. Ik heb die ervaringen ze in ieder geval niet kunnen vinden.

Reageren
Reageer op: Tinnitus, hoofdpijn en krakende hersens bij druk met beweging na rouwe cacao
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.