Zoeken Vraag het forum

Hartkloppingen & drukkende hoofdpijn.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sevn

Beste mensen,

Sinds enige tijd, 2 maanden, heb ik last van hartkloppingen en een drukkende hoofdpijn, niet echt een pijn. Deze hartkloppingen kreeg ik voor het eerst toen ik vermoeid was & later nog een keer bij het sporten. Ook tijdens het drinken van alcohol (na één slokje al) gaat het mis.
    Ook koffie doet iets met me (veel minder extreem). Daarbij komt een soort gevoelsloosheid in de rechter kant van mijn gezicht.

Daarbij ben ik vaak trillerig en heb ik mijn activiteiten tot het minimum beperkt.

Cardioloog heeft niks gevonden & bloedwaarden zijn goed.

Herkent iemand misschien zich hierin of kan mij een stapje verder helpen? Het duurt me allemaal veelste lang.

Bij voorbaat dank.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Doe eens de test op: https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Heb je veel stress of spanningen? Gebruik je medicijnen, alcohol of drugs? Hoe oud ben je?

Reageren
    Sevn

Bedankt voor je reactie.

Wel spanningen en stress. Geen drugs, geen medicijnen, sinds 2 maanden geen alcohol meer.

Ik ben 21.

Reageren
    John (moderator)

Had je de test ook al gedaan?

Reageren
    Sevn

44 punten, hoger dan 42 is er een mogelijke kans.

Voornamelijk het gedeelte van zo extreem slecht reageren op koffie en alcohol op dit moment (de gevoelsloosheid in alleen de rechterkant van mijn gezicht bijv.)kom ik vrijwel nergens tegen wanneer ik zoek naar psychische klachten.

Reageren
    John (moderator)

Omdat je de klachten toch al langere tijd hebt, kan er chronische hyperventilatie ontstaan. Dat zou in ieder geval je klachten wel kunnen verklaren. Ik raad je aan om naar een fysiotherapeut te gaan voor ademhalingsoefeningen. Koffie en alcohol, kunnen de klachten versterken.

Kijk hier eens welke klachten er allemaal kunnen ontstaan:

http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen

Reageren
    Sevn

Ik zal er naar gaan kijken. Onwijs bedankt!

Mochten mensen in de zelfde situatie zitten en/of die eruit zijn gekomen, graag reageren (:

Reageren
Reageer op: Hartkloppingen & drukkende hoofdpijn.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.