Zoeken Vraag het forum

Mri scan

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi goeiedag,

Ik heb net contact gehad met mijn huisarts en bleek dat er op 03-08-2020 een mri scan van hersenen hoofd is gemaakt. We zijn nu iets langer verder dan een jaar. Mijn vraag is kunnen er wat veranderen in tussentijd en dat er nu wel wat is ?
    Dank u wel

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zeer onwaarschijnlijk

Reageren
    Anoniem

Dan weet ik dat bedankt!

Heb ik nog een vraagje, tintelingen en pijn in hand voet zijn meestal door een druk op zenuw of beknelde zenuw. Maar wat zijn dan de oorzaak van een druk en beknelde zenuw? Wamt dat kan niet zomaar ontstaan toch? Er moet dan iets zijn die de zenuwen beschadigen?

Reageren
    Suzan

Hoi,

Daarvoor hoeven zenuwen niet gelijk beschadigd te zijn hoor.

Verschillende dingen kunnen tintelingen veroorzaken,van heel simpel tot heel ingewikkeld.
    Je kunt iets in je rug een beetje verdraaid hebben met een (onbewust) verkeerde beweging waardoor er een zenuw af en toe tintelt.
    Of je hebt verkeerd gelegen of gezeten,waardoor je wat afgekneld hebt.

Het hoeft echt niet gelijk iets ernstigs te zijn.
    En zonder onderzoek is het onmogelijk om na te gaan wat nou precies jou klachten veroorzaakt.
    Ga er mee naar je huisarts of een fysiotherapeut, die kunnen er naar kijken.
    Daar heb je meer aan dan allerlei oorzaken opzoeken,want daar word je alleen maar ongerust van.

Reageren
    Anoniem

Ik heb 5 nov afspr bij de neuroloog. Ben al langs de huisarts geweest en doorverwezen naar neuroloog. Klopt maar toch ben ik een beetje bang vooral bang of er wat in de hersenen zijn. Ik heb dus vorige jaar een mri scan gehad van hoofd dat was gelukkig goed.

Reageren
    Anoniem

Tinteling in hand en voet en ook wat pijn ik heb hem niet continu maar komt en gaat weer weg. Is er dan wat in de rug? Kan het ook vanuit me nek zijn? Omdat het aan 1 kant is ben ik dus bang of het vanuit me hersenen komt of iets dat me zenuw beschadigd

Reageren
    Catootje

Misschien dat een osteopaat wat kan betekenen. Of bijvoorbeeld triggerpointbehandelingen.

Reageren
    Anoniem

Dus het is toch wel iets met de spieren?

Reageren
    Suzan

Nogmaals, het hoeft niks ernstigs te zijn.
    Wat het wel is, zal onderzocht moeten worden, daarom ga je naar de neuroloog.
    Dat kun je alleen maar afwachten,speculeren heeft geen enkele zin.
    Daardoor ga je je alleen maar meer zorgen maken.

Reageren
    John (moderator)

De klachten kunnen ook door angst/stress en hyperventilatie worden veroorzaakt en dan heeft het niets met een beknelde zenuw of iets dergelijks te maken

Reageren
Reageer op: Mri scan
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.