Zoeken Vraag het forum

Tintelingen, zware benen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rosalia

Hoi,

Ik heb een stomme vraag. Ik ben al sinds mijn 19e heel bang dat ik MS heb of ga krijgen (ben inmiddels 30). Nu heb ik regelmatig tintelingen, een brandend gevoel op de huid en zware benen als ik opsta uit een stoel of iets dergelijks. Ik heb in 2018 een burn out gehad en sinds dien nog altijd moeite met concentreren en soms heb ik het gevoel dat ik woorden vreemd uitspreek. Niemand anders die het hoort maar ik wel. Ik merk ook dat ik als ik afgeleid ben zelden klachten heb. Ik word ook vaak in paniek wakker.. nu vroeg ik me af, kan je als je de symptomen van een ziekte heel vaak hebt opgezocht het zelf gaan voelen? Want ik ben al regelmatig bij de huisarts geweest en die vond het nooit nodig om me door te verwijzen naar een neuroloog maar ben en blijf toch bang. Heb op dit moment ook allemaal tintelingen in mijn benen. Een vriend is onlangs wel gediagnosticeerd met MS en sinds dien ben ik weer erg bang en heb weer veel “ms” symptomen..

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe meer je er mee bezig bent hoe meer je zult gaan voelen…

Reageren
    Rosalia

Dus je kan jezelf ook symptomen “aanpraten”? En dit soort symptomen kunnen ook horen bij chronische hyperventilatie?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan inderdaad

Reageren
Reageer op: Tintelingen, zware benen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.