- Rene27 september 2008 om 17:45
Hey allemaal,
Ik heb een heel erg raar probleem. Enkele dagen geleden begon het, beetje raar gevoel zo af en toe in mijn handen en onderarmen. Nu zat ik gisteren in de auto, en opeens werd ik niet lekker, ik voelde mijn stuur alsof ik iets vastpakte van hele dunne doorsnede. Ik moest even stoppen bij een tankstation want ik werd even niet lekker. Daarna ben ik doorgereden. Toen ik aankwam op plaats van bestemming stapte ik uit mijn auto, mijn handen waren wat klam en transpirerend. Het voelde net alsof ik mijn handen langs elkaar af zou slaan als ik in mn handen klapte. Ik heb nu nog steeds dit rare gevoel, vooral als ik iets heel inspannends doe dan heb ik echt een piekmoment dat ik bijna het gevoel krijg alsof ik op ga stijgen (hoe stom het ook klinkt) want ik voel me helemaal licht en lijkt net alsof ik geen controle meer heb over mn spieren en lijf.. Soms krijg ik ook een soort van gevoel alsof ik strontbezopen ben. Ik heb het idee dat zware dingen ineens heel licht zijn als ik ze optil. Ik vind het echt vaag en wordt er best angstig van:S Heb een aantal maanden geleden wel een ongeluk gehad, maar daar leek toen niets aan de hand. Ik weet niet of het iets met zenuwen te maken kan hebben ofzo? Iemand??
Mvg,
Rene
5 reactiesReagerenbrenda27 september 2008 om 21:56omdat je schrijft dat je een ongeluk hebt gehad is mijn advies om eerst eens naar een Chiropractor te gaan, misschien heb je door de klap een aantal wervels in je nek verschoven. Na een val of ongeluk is dat altijd goed om te laten nakijken. Is je nek na het ongeluk stijf geweest?
Reageren
het kan ook hyperventilatie zijn, heb je last van stress, misschien nog door de schrik van het ongeluk?
sterkte!Ik28 september 2008 om 19:15De chiropracter is een alternatief iets. De dingen die ze daar doen lijken me niet erg medisch verantwoord. Ze gaan vaak behoorlijk ruig te werk terwijl je dat bij iets gevoeligs als een wervelkolom juist niet moet doen.
Reageren
Zou er gewoon mee naar de huisarts gaan als het niet weggaat.Brenda29 september 2008 om 16:55Beste ik, een Chiropractor is geen alternatief iets, Chiropractie is erkend en wordt dan ook gewoon vergoed door de verzekering. de studie is heel zwaar, nog zwaarder dan die voor fysiotherapeut.
Reageren
In Amerika wordt het veel vaker gebruikt, daar gaan bijna alle sporters erheen.
na een val of auto ongeluk zou je eigenlijk standaard even langs moeten.
het kan veel ellende voorkomen, ik heb al heel veel mensen doorverwezen met heel goed resultaat.
zelfs huilbabies hebben er vaak baat bij.
Eerst in iets verdiepen of meemaken, dan pas oordelen.
BrendaIk15 oktober 2008 om 19:19Beste Brenda
http://www.chiropractie.nl/sjablonen/3/webpage/view.asp?objectID=446
Volgens de eigen site is de opleiding niet eens in Nederland te volgen.
Ik ken geen enkele neuroloog, neurochirurg of orthopeed die zijn patient beter af vindt bij een chiropracter.
Kan best zijn dat ze goede dingen doen. Maar kan ook erg gevaarlijk zijn.Trouwens, dat het door de verzekering wordt vergoed is geen argument dat het een erkend iets zou zijn. Er wordt genoeg alternatief vergoed door de verzekering.
Reageren
En tsja, Amerika. Wat moet je daar over zeggen. Worden daar genoeg rare dingen gedaan die helaas vaak genoeg overvliegen naar Nederland.Gert4 februari 2017 om 11:03Zonde dat er geen verdere info meer volgt, want Rene hoe jij dat beschrijft, ik voel zo nu zo reeds een tweetal weken, en ik zou het niet beter kunnen omschrijven. Dit is exact wat ik momenteel zelf aan de hand heb…Hopelijk heb je er iets op kunnen vinden, ik wordt er gek van…
Reageren