- Lola20 maart 2019 om 13:13
Beste Dokter.nl,
Ik ben 24 jaar en al een tijdje gediagnosticeerd met adhd. Op dit moment zijn er veel dingen die niet helemaal lekker gaan. Ik merk dat ik hierdoor snel een woedeaanval en kortsluiting in mijn hoofd krijg. Als gevolg krijg ik een uitbarsting en floepen er allerlei hele hele nare woorden uit. Hier ben ik meteen bewust van en daarna schaam ik mij ook rot. Ik vroeg mij af, kan dit komen door de ADHD of is dit gewoon een hele nare eigenschap van mijzelf? Ik probeer er alles aan te doen om het te voorkomen, maar ik vind het heel lastig om mijzelf onder controle te hebben.
Groeten,
lola
2 reactiesReagerenAnoniem20 maart 2019 om 16:36Hi Lola,
Welke dingen gaan er allemaal niet helemaal lekker?
Ik denk dat dit lastig uit te leggen is, maar het kan zij dat je door je ADHD gerelateerde klachten een bepaalde frustratie én woede opbouwt die er op een bepaalt moment uitkomt waardoor je ‘kortsluiting’ krijgt en boos bent op alles en iedereen. Ik denk niet dat dit een nare eigenschap van jou is en ik weet hoe vervelend dit kan zijn. Uiteindelijk is het leven met bijvoorbeeld ADHD op bepaalde momenten zwaar en lastig waardoor je zoveel onrust en stress ervaart dat je jezelf even niet meer kunt zijn…
Ik zou aan je ADHD klachten gaan werken en ik weet bijna zeker dat wanneer je meer rust hebt de woede aanvallen vanzelf minder worden. Als je wat aan je klachten wilt doen dan is de eerste stap een bezoek aan de huisarts.
Je kunt het!
Groetjes Chiel
ReagerenJohn (moderator)
20 maart 2019 om 17:59Dat kan met de ADHD te maken hebben. Bespreek het met je huisarts
Reageren