Kunnen vitaminesupplementen migraine veroorzaken?

  • #1

    Deze nacht een aanval gekregen. Vorige maand had ik er ook 1, ook in het midden van de nacht.

    Het enigste dat ik kan bedenken van de oorzaak is dat ik voor ik ga slapen twee vitaminesupplementen neem. Eentje enkel vitamine d3 en een ander met verschillende vitaminen in.

    Is het mogelijk dat dit een trigger is?

    Reageer
    #2

    Ik heb een tijdje Kurkuma supplementen ingenomen en kreeg toen ook meer aanvallen dan anders. Maar kan uiteraard ook toeval zijn. Ben ooit bij een dokter geweest die is gespecialiseerd in alles wat met hoofdpijn te maken heeft en die zei toen dat wetenschappers steeds meer afstappen van het feit dat migraine samen hangt met voeding. Ikzelf heb ook een tijd gehad dat ik elke migraine aanval relateerde aan iets (bijv. een luchtje wat ik opgespoten of inderdaad iets wat ik had gegeten. Maar op een gegeven moment kun je alles gaan relateren dus moet je niet gaan doen. Sterkte.

    Reageer
    #3

    @Anoniem, vitamine D kan zorgen voor een stijging van de calciumspiegel als je er geen magnesium bij gebruikt. Meestal is het wel het hele voedingspatroon (suiker, tyramine) en ook tekorten aan andere voedingsstoffen. Ook kan oestrogeendominantie een rol spelen.

    Reageer
    #4

    Bedankt voor de antwoorden.

    Mijn aanvallen zijn enorm onregelmatig. Overlaatst had ik 7 maanden geen aanval. Nu 2 op 1 maand tijd. Die 2 waren telkens na inname van zo'n vitaminesupplementen. De maanden ervoor nam ik deze niet.

    Mijn voeding is sinds die tijd ook niet veranderd. Heb wel geregeld last in mijn nek/schouders, maar dat was tijdens die 7 maanden ook. Dit zijn de twee die ik nam. Ik ga ze niet meer nemen om te zien of de aanvallen ook wegblijven.

    https://xxlnutrition.com/be/nld/xxl-nutrition/multivit

    https://xxlnutrition.com/be/nld/xxl-nutrition/vitamine-d3

    Reageer
    #5

    Waarom slik je de multivitamines?

    Het idee dat hoe meer vitamines hoe beter is onjuist, diverse vitamines en mineralen kun je overdoseren, bijvoorbeeld vitamine A en koper. Als je een beetje gezond eet is het over het algemeen niet nodig, maar vooral een leuke inkomstenbron voor de drogisterij. Vitamine D3 is een beetje een ander verhaal en kan volgens mij niet zoveel mee mis gaan.

    Als je vermoed dat het ermee te maken zou kunnen hebben zou ik iig de multivitamine laten staan. Hoofdpijn is iig een veel voorkomende klacht bij teveel vitamine A.

    Reageer
Reageer op: Kunnen vitaminesupplementen migraine veroorzaken?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief