Zoeken Vraag het forum

Gevoelloze benen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • M-B-98

Dag, ik heb sinds een aantal dagen slapende benen waardoor ik in de nacht wakker word en overdags moeite heb met evenwicht en lopen.

Korte info over mij: 20 jaar, gezonde levensstijl, druk aan het diëten sinds afgelopen augustus. Sport 6x per week in de sportschool, 4 ochtenden per voor ontbijt half uur wandelen en 2 keer kickboks training per week.

Zondag begon het met een slaapgevoel aan de linkerkant van mijn linkerbeen, dit liep de dag erop verder naar de linkervoet. De dag erna was het in beide benen, meteen toen ik wakker werd en inmiddels voornamelijk in het rechter been. Het aanspannen van de rechter beenspier en de rechter tenen omhoog wijzen lukt niet meer en er is bijna geen kracht meer. Het behouden van evenwicht is lastig en traplopen ook.

Eerst had ik het vermoeden dat het aan de onderrug lag, maar daar is al meerdere weken geen stress op geweest (in de sportschool ook niet), foam rolling bij de onderrug en desbetreffende spieren heeft niets geholpen.

Andere mogelijk oorzaak is misschien kou, zaterdagavond een voetbalwedstrijd bijgewoond waar het behoorlijk koud was.

Zou iemand enig idee hebben wat een oorzaak kan zijn en een eventuele oplossing?

Alvast enorm bedankt voor tips en ideeën!

Met vriendelijke groet,

M

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

: Korte info over mij: 20 jaar, gezonde levensstijl, druk aan het diëten sinds afgelopen augustus. Sport 6x per week in de sportschool, 4 ochtenden per voor ontbijt half uur wandelen en 2 keer kickboks training per week.” Het is nog maar de vraag of dat nou werkelijk zo gezond is… Ik denk van niet

Reageren
    John (moderator)

Ik zou je in ieder geval aanraden om met de klachten naar de huisarts te gaan

Reageren
    Catootje

Diëten staat meestal voor weinig calorieën en eenzijdig eten. Beter is zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft en je minder vet opslaat. Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen helpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en de insulinegevoeligheid te verbeteren.

Verder eens kijken wat jouw lichaam echt nodig heeft aan lichaamsbeweging. Dit klinkt namelijk niet gezond meer en de bewegingen zijn veelal ook niet natuurlijk. Wat je benen betreft zou je je kunnen wenden naar een osteopaat. Door te intensief sporten kan je teveel spanning op je buik krijgen, wat weer kan doorwerken naar je rug.

Reageren
Reageer op: Gevoelloze benen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.