- Matt29 juli 2018 om 13:04
Beste mensen,
Ik hou van wandelen en heb afgelopen weken ongeacht het weer elke dag voor minstens 2-3 uur gewandeld. Tijdens de hittegolf van de afgelopen week wandelde ik vooral s’ ochtends aangezien hoe heet het was. Toch ging het volgens mij mis.
De nacht van donderdag op vrijdag ben ik heel naar wakker geworden. Ik voelde me duizelig, misselijk en ik had het gevoel dat ik op elk moment flauw kon vallen. Vrijdagochtend heb ik mijn eigen onderzoek gedaan en heb gelezen dat het mogelijk om een hitteslag/zonnesteek gaat. Sindsdien drink ik veel meer mater, bedek ik me met natte handdoeken en neem af en toe een koude douche. Bovendien ben ik gestopt met wandelen. De misselijkheid en duizeligheid zijn grotendeels verdwenen. Toch heb ik last van veel hoofdpijn. Koude douche en ibuprofen helpen een beetje maar de pijn is de hele dag aanwezig.
Gaat het daadwerkelijk om een zonnesteek/hitteslag? Zoja, na hoeveel dagen kan ik verwachten dat de klachten verdwijnen? Of moet ik nu al mijn huisarts betrekken?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
29 juli 2018 om 13:32Ik denk dat je inderdaad een zonnesteek hebt opgelopen en wat uitdroging. Ik zou er morgen toch even mee naar de huisarts gaan
Reageren