- Esther198322 juni 2018 om 12:02
Goedemorgen,
Enige tijd geleden kreeg ik uit het niets flinke hoofdpijn klachten, door de huisarts doorgestuurd naar de neuroloog waarna zij een MRI scan gemaakt hebben van het hoofd.
Na een week kreeg ik de uitslag met de mededeling dat zij, tegen verwachting in, toch iets gezien hadden tijdens de scan. Het werd door de neuroloog aangeduid als massa/tumor, maar kon nog geen verdere uitspraken doen over waaruit deze massa dan bestond. Kwaadaardig of niet.
Het bevond zich in ieder geval in het KNO gebied waardoor hij mij doorverwees naar de KNO-arts voor verder onderzoek. Na wat onderzoeken hebben zij besloten een CT scan met contractvloeistof te maken omdat ze niet goed konden opmaken wat het nu precies was. Op de dag van de CT scan besluit de radioloog toch op eigen houtje de scan zonder vloeistof te maken, dit zou niet nodig zijn volgens hem.
Na een week de uitslag: er was niks geks te zien! Uiteraard is er blijdschap maar je bent ook even van slag door de tegenstrijdigheid in berichtgeving… Hierna hebben wij nog contact gehad met het LUMC en naar aanleiding van de CT scan, zonder contrastvloeistof, gaven zij onderstaande conclusie:
partieel gepneumatiseerde apex
De uitleg hierbij was dat het een lege ruimte betrof wat iets groter is dan gemiddeld maar wat nog wel ligt in het verlengde van normaal.
Toch houdt het mij nog wel eens bezig omdat ik niet goed begrijp wat dit nou eigenlijk inhoudt. Sinds mij 18e heb ik epilepsie en zijn er toentertijd ook scans gemaakt. Er is toen nooit wat afwijkends gezien. Dus is dit pas op latere leeftijd ontstaan en kan het ook groeien?
Kan iemand mij uitleggen wat zij precies bedoelen met deze medische term? Het contact met het ziekenhuis verliep wat stroef ook voornamelijk nadat ik uitsprak een second opinion te willen aanvragen bij het LUMC. Er zijn na de uitslag dan ook geen vervolgafspraken gepland.
Groetjes,
Esther