- Anoniem18 mei 2018 om 16:09
Deze nacht werd ik wakker in het midden van een migraineaanval (met aura’s). Ik merkte ook enorm veel last aan 1 kant van mijn nek. Deze kant was de tegenovergestelde kant van de aura’s (tintelingen en dof gevoel in rechterhand, nekklachten in de linkerkant).
Ik heb al gemerkt bij vorige aanvallen dat er altijd asymmetrie is. De aura komt op aan een bepaalde kant en de hoofdpijn is altijd aan de andere kant. Wat perfect normaal is denk ik, gezien de hersenen zo gewired zijn?
Maar mijn vraag is, omdat ik zo’n nekklachten had tijdens die aanval, de aanval 9 kansen van de 10 uitgelokt is door een geblokkeerde nek of dergelijke? Het lijkt me ook de enige reden, gezien het midden in de nacht was, ik niets speciaal gegeten had of iets anders dat het kan uitgelokt hebben.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 mei 2018 om 17:32dat zou in principe kunnen
ReagerenCatootje19 mei 2018 om 06:25Denk bij migraine aan factoren als je voedingspatroon, darmflora, tekorten aan diverse voedingsstoffen enz. Suiker, histamine- en tyramine- en exorfinenrijke voedingsmiddelen vermijden. Verder kunnen vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je hele gezondheid helpen ondersteunen. Onder andere magnesium, zink, vitamine B en D en omeg 3. Magnesium helpt je spieren te ontspannen, wat kan schelen bij nekklachten. Denk verder aan factoren als oestrogeendominantie en electrosmog ivm migraine.
Reageren