- sevn4 mei 2018 om 09:04
Hallo,
Ik heb laaste tijd veel klachten.
- Moeite met praten, eeen beetje slordig de woorden uitspreken
- Linkerhelft van me lichaam voelt veel slapper dan rechter denk aan been en arm.
- word letterlijk elke nacht wakker
- niet echt hele erge hoofdpijn, maar word wel erger als ik lig in bed.
- Ook heb ik een beetje een raar loopje gekregen, wat vooral komt door me linkerbeen.
- Ook voel ik soms een soort knelling links in mijn hoofd.
Heeft iemand ervaring of dit van misschien van een hersentumor kan zijn?
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 mei 2018 om 09:27Hoe oud ben je?
Reageren
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/sevn4 mei 2018 om 09:3420 jaar
ReagerenJohn (moderator)
4 mei 2018 om 09:36Heb je de test ook al gedaan?
Reagerensevn4 mei 2018 om 09:38John (moderator)
4 mei 2018 om 10:16Dat je last hebt van hyperventilatie en dat ook de oorzaak van je klachten is.
Reageren
Heb je veel stress of spanningen?sevn4 mei 2018 om 11:02Nee eigenlijk niet. Nooit last van stress of spanningen
ReagerenJohn (moderator)
4 mei 2018 om 11:04Gebruik je veel alcohol of drugs?
Ik zou je in ieder geval aanraden om met de klachten naar een fysiotherapeut te gaan voor ademhalingsoefeningen
Reagerensevn4 mei 2018 om 11:15in het weekend wel veel alcohol,
maar is dit het reden dat praten moeilijk gaat endergelijke?
ReagerenJohn (moderator)
4 mei 2018 om 11:20Als je regelmatig veel alcohol consumeert, kan dat wel invloed hebben
ReagerenCatootje4 mei 2018 om 15:41Alcoholgebruik en vooral overmatig alcoholgebruik heeft vele negatieve effecten op je lichaam. Zo zorgt het, door de snelle suikers, voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat ontregelingen kan geven in je hormonen en neurotransmitters. Verder berooft het je lichaam van diverse vitaminen en mineralen, waaronder magnesium, vitamine B en zink; stoffen die belangrijk zijn voor je zenuwstelsel. Ook vergt het veel van je enzymcapaciteit, die daardoor uitgeput kan raken. Ook zorgt alcohol voor het vrijmaken van histamine in je lichaam. En het verhoogt de vrouwelijke hormonen in je lichaam. Wat er kan gebeuren als je langere tijd, grotere hoeveelheden alcohol nuttigt, kan je in een woonvorm voor Korsakov-patiënten zien, zoals in Rotterdam.
Ik zou in elk geval zorgen voor wat extra voedingsstoffen. Voor je bloedsuikerspiegel en algehele gezondheid is het het beste om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Losse koolhydraten als een koekje, fruit of alcoholgrootverbruik geeft pieken in je bloedsuikerspiegel.
Reageren