Zoeken Vraag het forum

Wat is dit

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ethias

Hoe komt het dat je ademhaling zo plots veranderd dan ?

John (moderator)

Dat doe je onbewust en ongemerkt zelf.

Reageren
    ethias

Even een up date : gisterenavond kreeg ik overal in mijn hoofd steken ( pijnscheuten op verschillende plaatsen in het hoofd ) deze morgen stond ik op en heb pijn bovenaan mijn neus links en rechts van mijn neusvleugels licht in het hoofd zal dadelijk pas beginnen. Heb deze nacht mijn ademhaling eens vergeleken met die van mijn partner en die van mij was 2 x zo traag dus van hyperventilatie geen sprake toch ?

Reageren
    John (moderator)

Je moet niet zo op die ademhaling focussen! Dat is namelijk waar het mis mee gaat. Chronische hyperventilatie heeft niks met snel ademhalen te maken.

Reageren
    ethias

Ik dacht dat het net te snel ademen was waardoor er teveel zuurstof in het bloed komt

Reageren
    John (moderator)

Nee hoor. Met te veel zuurstof heeft het niets te maken. Het komt door een tekort aan ongebonden koolzuurgas.

Reageren
    ethias

En door wat word dit veroorzaakt ?

Reageren
    John (moderator)

spanningen/angst en stress is de meest voorkomende oorzaak

Reageren
    ethias

Waarom moet ik hiervoor dan ademhalingsoefeningen gaan doen ?

Reageren
    John (moderator)

Om te leren op een andere manier te gaan ademhalen… Want dat is wat mis gaat

Reageren
    ethias

Oké ga morgen eens afspraak maken bij huisarts mijn nek staat ook stijf

Reageren
    ethias

Hallo Tandor,

Ik had nog een vraagje… de laatste dagen leek het iets beter te gaan maar vandaag gaat het weer heel slecht. Enorm licht in mijn hoofd, spieren in hamstring die bewegen aan 100 per uur echt net alsof je hart in die spier aan het kloppen is enorm snel, ook constant branderig/tintelend gevoel in benen en enorm licht in het hoofd.. maandag heb ik een afspraak bij huisarts. Ik vind toch dat dit niet echt gezond aanvoelt.

Reageren
    John (moderator)

Dat zal zeker niet gezond aanvoelen. En dat versterkt de angst/spanningen dan ook nog een keer

Reageren
    ethias

ik heb moeite om te begrijpen dat zo een sterke klachten gewoon kunnen komen door verkeerde ademhaling/stress/angst. Ben jij van beroep dokter Tandor?

Reageren
    John (moderator)

Nee ik ben geen dokter, maar een zorgprofessional

Reageren
Reageer op: Wat is dit
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.