- Ellie27 december 2017 om 13:10
Sinds 2 jaar ervaar ik zo eens per maand uit het niets een raar gevoel in mijn hoofd gevolgd door duizeligheid. Ik kan het het beste omschrijven als opvoerende druk die vanuit de nek naar mn hoofd gaat en ook snel weer verdwijnt. Het is heel eng.
Het valt mij op dat dit vaak na een stressvolle oeriode is of als er iets heftigs is gebeurd. Op dat moment voel ik mij goed eigenlijk. Tot dit dus gebeurt.
Ik ben bekend met hyperventilatie.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 december 2017 om 17:39dat kan dus een gevolg zijn van spanningen en hyperventilatie
ReagerenEllie29 december 2017 om 01:42Dankje Tandor. Ik ga daar maar vanuit. Stelt mij wel wat meer gerust.
ReagerenCatootje30 december 2017 om 11:10Denk ook aan het lichamelijk stuk, zoals voeding en tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. En je hormoonhuishouding. Veel vrouwen hebben te maken met oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron, wat allerlei klachten kan geven. Is bij te sturen met evenwichtige voeding en natuurlijke middelen. Op internet genoeg over te vinden. Goed voor je lichaam zorgen, met de juiste voedingsstoffen kan minder gevoelig maken voor stress.
Reageren