- Danielle13 december 2017 om 12:17
Dag allemaal,
Mijn moeder is in Mei 2016 onverwacht en op jonge leeftijd overleden en wij hebben destijds haar lichaam in laten sturen voor autopsie.
De uitslag ligt al een tijdje te wachten op uitleg maar deze heb ik tot nu toe nog niet durven vragen.
Omdat ik het heel verdrietig vond heb ik toen ook het aanbod van haar toenmalige huisarts afgeslagen maar ik wil nu graag weten wat er precies is gebeurd en of zij pijn heeft gehad en of het snel gegaan is.
Het is misschien een beetje gek om dat hier te vragen maar dit voelt veilig en denk dat ik er klaar voor ben en vraag me af of er hier misschien iemand is die mij hierbij kan helpen?
De epicrise luidt als volgt:“63 jarige vrouw die op dag van overlijden dood in bed was aangetroffen. Op 20 april (2 weken voor overlijden) heeft zij links een bypass van de a carotis gekregen vanwege vernauwing o.b.v. atherosclerose. Daarnaast was zij bekend met een sinus periformis carcinoom, waarvoor chemoradiatie enkele jaren geleden.
Bij verrichte obductie werd een 63 jarige vrouw gezien. In de linker arterie cortis werd, proximaal van de ingehechte bypass een groot volledig occluderend trombus aangetroffen, over de lengte van 2,5 cm. De trombus toont organisatie, dat betekend dat deze tenminste 4 dagen bestond. Aanvullend is er bij hersenobductie een groot infarct ter plaatse van het verzorgingsgebied van de e cerebri media, met ijzer en myeline-houdende macrofagen aangetroffen. Dit grote infarct kan het plotseling overlijden van de patiënte goed verklaren. Bij verder onderzoek is er uitgebreid longemfyseem van beide longen vastgesteld, geen recidief van het periformis carcinoom vastgesteld.”Ik vraag ne af of haar dood te maken kan hebben gehad met de operatie die zij heeft gehad 2 weken ervoor en of het kan zijn dat haar dood langzaam en pijnlijk is geweest of dat het snel moet zijn gegaan.
Ik kan enigszins opmaken wat er ongeveer heeft plaatsgevonden.. maar ik snap niet alles.Ik zou graag willen weten hoe het zit.
Alvast bedankt
Vriendelijke groet,
Danielle
1 reactieReagerenJohn (moderator)
13 december 2017 om 12:38Ik weet niet of dit de juiste plaats is om dit te bespreken. Zou je dat niet toch liever in de beslotenheid van de spreekkamer van de huisarts willen doen?
Reageren