- Anoniem17 oktober 2017 om 15:23
ik heb sinds een maand af en toe een drukkend gevoel achter mijn oog, bovenop neus en slaap. Dit houdt een paar dagen aan en trekt dan weer weg. De dokter zegt dat het stress en spanningshoofdpijn is. Verder heb ik altijd een gespannen nek en blokkades in mijn rug, hiervoor ga ik regelmatig naar de fysio, ze kwam er ook achter dat ik last heb van chronische hyperventilatie.Moet ik me zorgen maken over een hersentumor of iets dergelijks vanwege de druk achter mn oog?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 oktober 2017 om 15:25Dat zal beslist spanningshoofdpijn zijn.
ReagerenAnoniem17 oktober 2017 om 15:27Bedankt voor je snelle reactie!!
ReagerenAnoniem17 oktober 2017 om 15:38Mischien tips qua pijnstillers tegen spanningshoofdpijn? Paracetemol helpt niet echt..
ReagerenJohn (moderator)
17 oktober 2017 om 15:42Vraag aan de huisarts een recept voor naproxen.
ReagerenCatootje17 oktober 2017 om 16:23Het beste ook wat doen aan de oorzaken. Teveel spanningen, slechte werkhouding etc. Denk ook aan de invloed van voeding en tekorten aan bepaalde stoffen. Teveel snelle suikers werken nogal ontregelend op je systeem. Ook stoffen als histamine en tyramine in de voeding kunnen klachten geven. Tyramine, zoals bijv in kaast zorgt voor een lichte vernauwing van de bloedvaten en verhoging van de bloeddruk.
Verder kan je tekorten aan stoffen hebben; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Bloedonderzoek zegt niet heel veel. Denk aan stoffen als magnesium, molybdeen, vitamine B en D en omega 3. Ook kan de invloed van oestrogeendominantie spelen.
bij hyperventilatieklachten kunnen zaken spelen als onzekerheid en perfectionisme en dingen doen die eigenlijk niet bij je passen maar ook de invloed van voeding, voor suiker en histamine en ook tekorten aan bepaalde stofjes.
Denk verder ook aan factoren als teveel op de smartphone, electrosmog. Ook is metaalvrij slapen aan te raden, omdat je lichaam dan beter aardt en ontspant.
ReagerenAnoniem17 oktober 2017 om 16:58Bedankt voor jullie reacties! Bloedonderzoek heb ik al gehad ook op alle vitamines geprikt en dat was inorde. Wat bedoel je met metaalvrij slapen?
Reageren