Zoeken Vraag het forum

Toenemende problemen met lopen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Andre

Een maand of 2 geleden is na onderzoek gebleken dat ik sensibele neuropathie heb in beide benen. Een oorzaak is onbekend. Ik krijg nu 1x daags 25mg Amitryptiline tegen de pijn. Echter de laatste 2 weken heb ik vreselijke pijn, vooral in mijn linker voet. De pijn lijkt op kramp en de voet is stijf. Mijn tenen zijn lastig te bewegen, zowel qua bereik als qua snelheid.
    De ergste pijn doet zich voor als ik moet opstaan uit een stoel of van mijn bed. Het lijkt dan pijn te doen in mijn achillespees, maar ook aan de zijkant van mijn voet. Ook voel ik veel pijn in mijn rechter knie en begin ik sinds vandaag ook in mijn rechter voet een soort elektrische schokjes te voelen.
    Overdag loop als ik alsof ik 90 ben (ik ben 52) omdat ik te weinig kracht in mijn benen heb. In de avond kan ik niet lang zitten en ga ik vroeg naar bed, omdat de pijn een heel stuk minder is als ik ga liggen.

Ik vraag me af : komt deze pijn en deze zwakte in mijn benen door die neuropathie ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat kan inderdaad een gevolg zijn van de neuropathie

Reageren
Reageer op: Toenemende problemen met lopen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.