Zoeken Vraag het forum

Al jarenlang tintelende pijn aan voeten en benen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kyra

Ik heb al zolang ik me heug last van mijn voeten. Ik was een jaar of 13 toen het me echt op ging vallen dat ik sneller pijn had dan de mensen om mij heen. Ik liep een krantenwijk, na een uur or twee was ik helemaal kapot van de pijn. Ik sportte daarnaast en fietste elke dag een uur naar school. Huisarts nam me niet serieus.

Ondertussen werd het steeds erger en kwam de pijn sneller opzetten. Het begint met een soort tintelende pijn in de voetzool, die doortrekt naar mijn onderbenen als ik doorga met lopen en staan. Daarbij komt spier stijfheid, maar dit is me pas de laatste paar jaar opgevallen. Verder zien mijn voeten er normaal uit, ze worden alleen licht rood als ik pijn heb en dus veel gelopen heb. Ik ben nu 23 en heb bijna alles wel geprobeerd: podoloog, podotherapeut, foto’s van mijn voeten, zenuw onderzoek, echos van mijn enkels, pijn stillende zalfjes, pijnstillers, biosresonantie- niks helpt. Ik kan geen 30 min staan voordat de pijn weer begint.

Ik ben laatst bij een man geweest die naar je botten en gewrichten kijkt, die heeft mijn heup recht gezet en me aangeranden weer te sporten, aangezien ik dat niet meer doe. Dit helpt ook niet.

Ik ben echt ten einde raad en ken niemand met dezelfde symptomen als ik. Ik kan niet genieten van dingen met vrienden als ik moet staan, omdat ik zo snel veel pijn heb. Concerten, conventies, even naar de stad- het wordt steeds moeilijker en ik ben bang dat het alleen maar erger gaat worden.

1 reactie
    Reageren
    Catootje

Misschien tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Denk aan magnesium.  Zou zorgen voor schoenen met stevige zool. Te soepele zolen zijn vermoeiend voor je voeten. Weet niet of je bij een osteopaat bent geweest. Veel mensen hebben ook een lichte scheefstand van de atlas, wat doorwerkt in je hele rug en lichaam. Zou niet weten of dat van invloed is op je voetklachten. Een kinesioloog zou wel kunnen uittesten waar het euvel hem in zit. Kan soms schelen in het zoeken.

Reageren
Reageer op: Al jarenlang tintelende pijn aan voeten en benen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.