- Anne12 juni 2017 om 23:53
Hallo,
Sinds de uitzendingen van de reclames over de bewustwording/signalen herkennen van beroertes gaat er bij mij steeds een belletje rinkelen. Een herinnering komt dan bovendrijven. Ik ben een jaar of 8 en ik ben boven in mijn kamer. De tinteling begint in mijn mond en al gauw is de helft van mijn gezicht en dan de helft van mijn lichaam aan het tintelen, dit houd minuten lang aan. Ik kan niet meer praten en na afloop ben ik helemaal in paniek, want mezelf verplaatsen in de tussentijd kon ik ook niet. Een nare droom zo leek me dat. Tot het moment dat ik me nog zo’n situatie kan heugen. We zijn op de camping en ik ben in de tent. Exact hetzelfde gebeurd. Mijn beide ouders zijn er dit keer wel getuige van. Ik kan nu wel naar buiten strompelen (naar mijn ouders), maar woorden formuleren lukt me niet. De helft van mijn mond hangt op dat moment naar beneden en in paniek wordt ik naar de plaatselijke huisarts gebracht. Tegen de tijd dat we er zijn is het alweer voorbij. Er worden geen vervolgacties voorgesteld. Volgens mijn ouders is het daarna nog een keer gebeurd, maar weer zonder doorverwijzing of wat dan ook. Een 8-jarige kan toch geen tia krijgen? Enige suggesties wat het kan zijn? Of wat voor stappen ik nog kan ondernemen? Ik ben ondertussen wel 20 jaar ouder. Alvast bedankt!
1 reactieReagerenJohn (moderator)
13 juni 2017 om 00:00Een 8 jarige met een tia is niet onmogelijk maar wel zeer onwaarschijnlijk. Als je daarna geen vergelijkbare klachten hebt gehad, hoef je daar na 20 jaar ook niks meer mee te doen. Tia’s zijn van voorbijgaande aard en achteraf in principe niet meer vast te stellen.
Reageren