- Lynn14 april 2017 om 12:23
Goedemiddag,
ik heb even een vraag. Ik heb nu al een paar maanden last van druk in m’n hoofd. Zo nu en dan komt het terug. Het is bijna altijd aan de rechterkant. Rechts bovenop mijn hoofd, achter m’n oor, kaak, nek en soms zelfs mijn armen en benen. Daar voel ik het allemaal, maar voornamelijk m’n hoofd, kaak, nek enzo. Ik heb heb het niet elke dag, maar soms komt het terug zoals de afgelopen 3 dagen.
De hoofdpijn is soms erg, soms wat minder. Zonet bukte ik voorover en voelde ik op 1 specifieke plek een soort steek/druk. Nu voelt het alsof er mieren op die specifieke plek onder m’n huid lopen. Ik snap er niks van. Ik ben hypogonder dus ik ben snel bang voor iets ernstigs. Dat het misschien een hersentumor kan zijn of misschien een beroerte? Zelfs m’n oor is nu aan het steken. Wat kan dit zijn? Alvast bedankt voor uw reactie.
6 reactiesReagerenOnbekend14 april 2017 om 14:29Hallo,
Ik heb sinds een paar maanden exact hetzelfde. Heb je soms last van stress/spanning?
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2017 om 15:53Het is beslist geen tumor of een beroerte. Ik denk eerder dat het spanningshoofdpijn is.
ReagerenLynn14 april 2017 om 21:07Anoniem14 april 2017 om 21:08Oke ja dat zou ook kunnen. Dat heeft de huisarts ook al eens gezegd dat het spierpanningshoofdijn is. Alleen ben altijd bang dat het iets ernstigs is.
ReagerenOnbekend15 april 2017 om 15:59Ik heb ook veel last van stress en angst. Ik heb nl. emetofobie (braakangst) en ook geregeld paniekaanvallen. Wanneer ik een paar weken stress heb gehad en daarna terug ontspannen ben, heb ik ook last van deze erg vervelende hoofdpijn. Het voelt een beetje aan als migraine waardoor ik weer braakangst krijg en zo zit ik in een vicieuze cirkel. Misschien zit je in dezelfde vicieuze cirkel? Wees je hier dan van bewust en probeer de cirkel door te knippen. Ik probeer dat ook maar het is natuurlijk zeer moeilijk.
ReagerenKV18 april 2017 om 12:43Heb hier de laatste maanden ook enorm veel last van. Dokters dachten eerst dat het van de spieren in mijn nek kwam (zit ook wel heel vast) dus 9 beurten kiné, maar hielp maar even.
Heb donderdag een afspraak bij de neuroloog dan toch maar. Zal je laten weten wat die zei, misschien hebben jullie er ook wat aan!
Reageren