- Anoniem14 april 2017 om 07:26
Ik heb al een paar weken last van hoofdpijn. Deze begint al bij het opstaan en bevindt zich op één bepaalde plaats en soms krijg ik ook wat druk op mijn ogen. Volgens de huisarts heb ik druk op mijn trommelvliezen, maar daar is hij verder niet op ingegaan. Het is vooral erg vervelend, omdat ik mij dan ook erg misselijk (met duizeligheid, braakneigingen, …) begin te voelen.
Ik heb soms ook last van angstaanvallen en stress, dus ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben.
Is er nog iemand met deze symptomen en wat kun je er aan doen?
Bedankt!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 april 2017 om 09:47Het zou spanningshoofdpijn kunnen zijn, omdat je ook last hebt van angstaanvallen en stress…
Ben je in behandeling voor de angstaanvallen?
ReagerenAnoniem14 april 2017 om 14:27Bedankt voor het antwoord!
Ik ben daarvoor in behandeling bij een psychotherapeut.
Ik hoop dus dat het met de spanning heeft te maken en met niets anders.
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2017 om 16:23Bespreek het met de therapeut. Je zou ook spierontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen kunnen doen.
Je kunt ze vinden in columns over angst.
https://www.dokter.nl/dossiers/angsten/
ReagerenSaskia19 januari 2019 om 13:13Heb ook al een jaar last van duizeligheid,druk in mijn hoofd met name voorhood,ogen en slapen. Kan niet fatsoenlijk lopen,fietsen ben ook vaker bang om ver auto te rijden. Iets afspreken is moeilijk omdat je niet weet hoe je je voelt. Heb allerlei onderzoeken gehad ook een MRI, allemaal “niks aan de hand” Ben ook een paar keer uit het niets gevallen. Ik voel me soms heel verdrietig ook omdat ik pas oma ben en bang ben om te vallen als ik haar vast heb. Ga nu naar allerlei therapieen maar ze zeggen allemaal dat het stress is wat jaren is opgebouwd. Ik weet het soms niet meer.
Reageren