Zoeken Vraag het forum

slecht kort termijn geheugen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

hey allemaal …
    ik ben 15 bijna 16 en ik heb een zwak/ slecht kort termijn geheugen.
    toen ik op de basisschool zat, is bij mij geconstanteerd dat ik dit had. nadat mijn moeder heel graag een onderzoek hiernaar wou, omdat mijn leraren / leraressen zeiden dat ik een te grote leerachterstand had en dat ik naar het speciale onderwijs zou moeten, ik was altijd aan het dromen …. onze hele huis hing vol met vierkantjes, rondjes, driehoeken, en rechthoeken omdat ik het verschil niet wist ook hetzelfde goldt voor links en rechts. ook moest ik altijd aan de speciale rekentafel. nu zit ik inmiddels in 4 vwo en het leerwerk is zo veel geworden, en leren is zo lastig omdat ik het simpelweg niet kan onthouden, en om 1 paragraaf een beetje te kunnen onthouden kan dit mij wel 2 tot 3 uur kosten, terwijl klasgenoten dit 1 of twee keer doorlezen en dan kennen ze het. maar dat is niet het enigste met luistertoetsen met frans en duits… ik probeer zo hard te luisteren en het te verstaan, en dat lukt me ook wel op het moment, maar zodra ik een keuze wil maken tussen A B en C ben ik het alweer vergeten. voor mijn gevoel wordt het als maar erger en moet ik steeds langer leren…ik denk dat het mij zo erg benadeeld op school dat ik even niet meer weet of ik überhaupt wel doormoet gaan op dit niveau en wat ik hieraan kan doen. herkend iemand dit?

1 reactie
    Reageren
    Anniek

Ik denk dat als je echt zorgen hebt over je vermogen om dingen te onthouden, je zou kunnen vragen of je doorverwezen kan worden naar een neuropsycholoog. Die kan testjes doen om te kijken of er iets aan de hand is of niet, en kan met je overleggen/uitvinden of het inderdaad erger word of niet, en waarom. Het zijn testjes/denkspelletjes en oefeningen, meestal helemaal niet vervelend om te doen.

VWO is een goed niveau, en best behoorlijk pittig op een gegeven moment. Opzich is het niet raar dat het wat veel word, daar zullen meer klasgenoten last van hebben, of ze het nu open vertellen of niet.
    Maar het kan geen kwaad het uit te laten zoeken, je zit er duidelijk mee, en je hebt ook een flinke geschiedenis op dit gebied, zo te lezen.

Reageren
Reageer op: slecht kort termijn geheugen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.