- Anoniem20 juli 2016 om 19:45
Beste mensen ,
Ik kijk soms op dit forum om mijn symptomen en kwaaltjes te vergelijken.
Ik dacht , laat ik zelf eens iets vragen.
Nu , Ik heb sinds zaterdagnamiddag druk op m’n borst , rond de hartstreek , en wat kort van adem. Daar is ook nog duizeligheid bijgekomen en had beslist om langs de huisarts te gaan. Hij heeft mij onderzocht en er lijkt niks aan de hand. Bloedonderzoek ook 10/10. Hij vertelde mij om gewoon m’n levensstijl te veranderen. Ik ben een gast van 24 zonder conditie , doe héél weinig aan sport en deze maand enkel fast food gegeten en zeer veel alcohol geconsumeerd..
Ik word ’s nachts soms wel wakker en meet m’n hartslag af en toe.. Ik maak mezelf gek zeker…?
Kan dit probleem enkel en alleen van dit afkomstig zijn?
Eet sinsdien elke dag gezond (groenten , fruit, yoghurt , enz..) en drink alleen maar water. Het lijkt niet zo veel te helpen..
alle hulp , info of tips zijn welkom !
Dank bij voorbaat.7 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 juli 2016 om 19:53Als je ’s nachts je hartslag gaat meten maak je je zelf inderdaad gek.
Reageren
Ik denk dat je ongezonde leefstijl voor wat problemen heeft gezorgd…
Doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem20 juli 2016 om 20:08Bedankt voor de snelle reactie Tandor !
Heb de test gedaan en scoorde 45. Bij 42 is er sprake van hyperventilatie.
Kan ik iets speciaals doen of is het probleem hoofdzakelijk psychisch ?
Heel erg bedankt !
ReagerenJohn (moderator)
20 juli 2016 om 20:10Ik zou niet meteen zeggen dat het psychisch is. Er is blijkbaar iets niet goed gegaan met je ademhaling. Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen. Dat is de beste remedie
ReagerenAnoniem20 juli 2016 om 20:55Anoniem21 juli 2016 om 12:02Veel fastfood wijst op veel Natrium (zout) en weinig Kalium. Natrium en Kalium hebben een wisselwerking. Je bloedruk zal bij veel Natrium en weinig Kalium stijgen. Beperk het eten van zout en eet wat extra bananen of avocado’s, want die bevatten relatief veel Kalium.
Reageren
Kortademig en duizeligheid wijst op een tekort aan zuurstof in het bloed.
Mocht je daar weer last van krijgen, probeer dan eens adem te halen via je buik (zoek even op google). Dat helpt al bij 2-3 keer ademhalen: langzaam diep inademen door je neus (4 seconden), 1 seconde wachten en dan langzaam uitademen via de mond (6 seconden). Geloof me, ik heb aan de apparatuur gelegen terwijl ik dit deed en met een paar keer zo ademen schiet het zuurstofgehalte omhoog. Dit wordt ook geleerd aan mensen die last hebben van hyperventilatie.Anoniem21 juli 2016 om 13:09Ok , zal ik doen !
Fastfood en alcohol zijn dus de oorzaken van een tekort aan zuurstof in het bloed ?
Bedankt voor de tip ! Ik zal ze zeker gebruiken !
ReagerenAnoniem21 juli 2016 om 17:47[i]Fastfood en alcohol zijn dus de oorzaken van een tekort aan zuurstof in het bloed ?[/i]
Dat heeft niemand beweerd.
Reageren
Stofwisseling is een uiterst ingewikkeld proces, vergeet dat niet.
Veel fastfood en veel alcohol is wel slecht voor je gezondheid en je stofwisseling.
Fastfood bevat heel veel stoffen niet die je wel nodig hebt en een aantal stoffen in overmaat waardoor je daarvan te veel binnen krijgt. Zowel een tekort als een overmaat kan ertoe leiden dat bepaalde organen niet goed meer werken wat weer allerlei klachten kan geven.
Alcohol is puur vergif, een echte harddrug. Als je met mate drinkt (1-2 glazen per dag) kan een gezond lichaam dat wel verwerken. Alcohol wordt afgebroken door de lever en dat is een bere-sterk orgaan. Neem je langdurig te veel alcohol, dan zal je lever vervetten en als dat overgaat in levercirrose ben je al bijna ten dode opgeschreven. Ook je hart heeft veel last van een teveel aan alcohol, uiteindelijk kun je sterven aan een hartkwaal.