- Anoniem10 juni 2016 om 13:17
Hallo,
Ik heb een vraagje over bloeddruk.Sinds een tijdje valt mij een normale bovendruk, en een lage onderdruk op.
110/52 vanmorgen bijvoorbeeld. Iedere ochtend is het iets dergelijsk als dit voorbeeld.Ik vroeg me af wat een lage onderdruk precies verteld. Het is trouwens een meting in de ochtend, een uur na het wakker worden.
Ik slik medicatie voor een laag bloedvolume. (aldosteron)
Een bovendruk van 110 is voor mijn doen hoog, dus die gaat de goede kant op. Maar de onderdruk is aan het zakken.(vrouw, 42, normale BMI etc)
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 juni 2016 om 13:25Bloeddruk is altijd een moment opname. Bloeddruk schommelt de hele dag door.
Reageren
Om daar een duidelijk beeld van te krijgen zou er meer momenten van de dag gemeten moeten worden en daar een gemiddelde van worden bepaald. Van de bloeddruk in de ochtend kort na het opstaan is zo verder niets te zeggen.Anoniem10 juni 2016 om 13:45Beste Tandor,
Bedankt voor de reactie, al is het wel een beetje het standaard riedeltje.
Het is geen momentopname. Ik schreef hierboven al dat het iedere ochtend zo is.En om u verder te informeren, sinds ik weet van mijn medische probleem, meet ik m’n bloeddruk drie keer per dag op aanraden van de arts. Al maanden.
Reageren
Dat word in een grafiek gezet, en daarin kan ik de veranderingen bijhouden.