- Anoniem6 juni 2016 om 13:56
Iemand ervaring met Pericarditis? Zoja, wat voor soort pijn wordt er tijdens op de borst gevoeld? en hoe hevig is (score 1 weinig gevoel 10 heel erg) deze pijn? Gaat de bloeddruk ook omhoog en of onderdruk te laag, hartslag?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 juni 2016 om 16:13Lees hier alles over pericarditis
Reageren
https://www.hartstichting.nl/hartziekten/pericarditisAnoniem12 juni 2016 om 19:57Q4 weken geleden pericarditis gekregen.verschijnselen leken op een infarct:rillingen,pijn in de kaken,pijn schouderbladen en pijn op de borst.factor 8. Nu ontstekingsremmers en rust. Bij lichte inspanninG (bijv. Bukken) beklemmend gevoel op de borst. Prognose?
Reageren
Wie herkend dit Verhaal?Anoniem2 februari 2024 om 19:17Hallo hier 3 weken geleden pericarditis vastgesteld. Al langer voelde ik mij niet helemaal lekker en af en toe pijn op borst en schouderbladen . Maar dat werd steeds erger en met name de pijn midden en linkerkant op mijn borst, plus hoge koorts, bij huisarts gelijk ambulance gebeld want hartslag was veel te hoog, en pijn werd steeds erger, maar spray onder de tong hiep niks. Dus al snel hartaanval uitgesloten na heel veel onderzoeken en een echo. Duidelijk een ontstoken hartzakje met heel veel vocht in het zakje , Pijnacker was op het hoogtepunt zeker 8 a 9, na een week weer uit ziekenhuis en nu medicijnen, en heel rustig aan doen , Maar dit is niet niks hoor, 😬
Reageren