- Anoniem21 april 2016 om 21:30
Hallo,
De titel zegt het al, ik ben 22 jaar, ben vaak bij de huisarts geweest voor hyperventilatie… Nu vandaag was ik een sigaret aan het roken en ik begon me niet goed te voelen..
Ik dacht ik ga wel even rustig achter de computer zitten.. dit mislukte, ik begon misselijk te worden en trok wit weg als een laken..en had een hartslag van rond de 120-130.. eveneens zwete ik zo erg dat mijn hele lichaam nat was.. mijn voorhoofd voelde koud en had het gevoel dat ik een zware griep had.
Toch even de bloed druk gecontroleerd, dit was 123/80,,, perfect eigenlijk dus,
Zou dit toch weer een acute hyperventilatie zijn??
Ik vraag het me soms af omdat me hart altijd direct zo hard gaat kloppen..Al thuis op bed, rustig door de ‘hyperfree’ ademen en na eeen klein half uur trekt de misselijkheid weg en gaat het langzamerhand wat beter..
even wat gegeten,, en natuurlijk de rest van de avond kapot moet..soms vraag ik het me af wat ik er mee moet, omdat het toch van grote invloed is op mijn leven…
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 april 2016 om 21:44Dat is toch een gevolg van de hyperventilatie.
Reageren
Als je chronische hyperventilatie hebt, zal de hyperfree alleen niet echt voldoende zijn. Heb je nooit ademhalingsoefeningen gekregen?Anoniem21 april 2016 om 21:53Neen.. mijn dokter noemt me alleen altijd een stresskip en een zenuwlijer. Ik snap natuurlijk dat hyperventilatie niet erg is maar het heeft inmiddels wel een angst ontwikkeld. Hier heb ik me grotendeels alwel overheen gezet, alleen vaak nog klopt mijn hart weer raar en dan blijf ik toch maar liever thuis in bed omdat ik niemands avond of dag wil verpesten.. ik heb het zelf wel geprobeerd de oefeningen maar juist dan schiet ik er in..
Ik weet eerlijk gezegt zelf niet echt goed wat ik er mee moet en hoe ik het uit mijn leven krijg
ReagerenJohn (moderator)
21 april 2016 om 22:36Toch zijn de ademhalingsoefeningen belangrijk om daar vanaf te komen.
Reageren
Ben je voor die oefeningen bij een fysiotherapeut geweest?Anoniem28 april 2016 om 13:37Ja dit hielp niet echt heel veel,
Ik heb ook veel last trouwens van hartbonzen, hij lijkt wel in het goede ritme te kloppen. (bijvoorbeeld bij de sex) dan gaat mijn hart ineens inplaats van normaal sneller “boem-boem-boem” naar Boem-tik-tik-boem, dus wel het ritme maar het lijken rare kloppingen. ook soms als ik ga zitten na het traplopen bijvoorbeeld krijg ik nog een paar flinke bonzen te veduren. heb het eerder nooit gehad..
Ik wil helemaal niet gefixeerd zijn op mijn hart.. ik wil het niet eens horen dat ding moet gewoon zijn werk doen, maar als ik iedereen zo vrolijk om me heen zie dan denk ik, waarom heb ik hier last van. kan niet rustig aan het werk gaan zonder een paar aanvallen te hebben gehad of wat leuks doen. ik onderdruk het dan ook vaak en laat het niet merken..
al kan het soms zijn dat ik het niet verborgen kan houden dan zien ze wel dat ik helemaal wit weg trek en blank sta van het zweet.
Ik probeer nog iets te vinden wat mij kan helpen..
Het laatste jaar voor het erger, en als ik foto’s zie van een aantal jaar geleden met mijn vriendin op vakantie, dan kan ik soms wel in tranen uitbarsten omdat ik het nu vaak gewoon niet meer kan, omdat ik ondanks dat ik er niet aan denk en soms hartstikke leuk heb, zo’n aanval mij toch wel weer onderbreekt.
Excuses voor het lange verhaal,
Reageren
soms moet ik het gewoon even kwijt, maar eigenlijk niemand hier heeft het en niemand begrijpt me dan ookAnoniem28 april 2016 om 13:45een kleine aanvulling op het bovenstaande is misschien toch ook dat ik vaak als ik hartbonzen ook heb in bed lig of als ik wat langer zit, zodra mijn hartslag laag is rond de 54 tot 60.
ik kan mij wel vinden in het verhaal over extrasystolen of iets dergelijks daar lijkt het op zodra ik stil zit
ReagerenJohn (moderator)
28 april 2016 om 17:29Toch klinken de klachten alleszins op hyperventilatieklachten.
2 opties.Toch weer aan de slag met ademhalingsoefeningen of naar de huisarts en een verwijzing voor de cardioloog en een inspanningscardiogram vragen.
Reageren