Zoeken Vraag het forum

Hoge bloedwaardes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mepi

Hallo,

Ik moest voor een verwijzing een bloedtest nemen, waarbij 3 waardes nu te hoog zijn uitgekomen. De huisarts heeft er verder niks over gezegd, maar ik maak me toch een beetje zorgen.

De afwijkende waarden zijn:

Bezinking (BSE) Waarde: 20 Normaal: 3/12
    Kreatinineklaring MDRD (GFR) Waarde: 97 Normaal: -/71
    Thyroid Stimulerend Hormoon Waarde: 4,47 Normaal: 0,27/4,2

Vooral de kreatinine vind ik eng, omdat die best wel veel hoger is dan normaal. Moet ik dit toch even gaan bespreken met de huisarts, of maak ik me nu zorgen om niks?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De waarden zijn wel wat verhoogd. Geven eigenlijk aan dat er sprake kan zijn van een infectie.
    Je kunt dit uiteraard altijd met de huisarts bespreken.

Reageren
    Nicky

Wie kan mij even helpen… Ben een beetje ten einde raad… Blijkbaar al heel lang te hoge en lage bloedwaardes… Zonder enige verklaring volgens de dokter…

Bezinking is altijd 2

MCV 81,1 normaal tssn 82,3/96,4

Leukocyten 10780 normaal tssn 3650/9300 vorige x 11360 en keer ervoor 10190

Neutrofielen absoluut 7772 normaal tssn 1573/6100 vorige x 8656 en keer ervoor 6175

Ferritine 10 normaal tssn 15-150

Foliumzuur 2,7 normaal tssn 3,9-26,8

Ldl cholesterol 117 normaal <115

Ben al maand een half enorm misselijk, steken onder ribben rechts, zwak en moe, hartkloppingen ‘zonder enige oorzaak te vinden’

Heb ondertussen ook al gastro gehad maar daar was niks op te zien… heb nu 3 stalen stoelgang moeten binnensteken uit de hoop daar iets uit te vinden…

Reageren
    John (moderator)

Ik kan over die waarden helaas niets zeggen. Er worden meeteenheden gebruikt dan Nederland gebruikelijk zijn…

Reageren
    Phil

Bloed waarden te hoog en branderend gevoel onderrug en veel pijn volgens dokter mogelijk tumor maar zou ook iets anders kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik zo zonder enige andere informatie helaas niet beantwoorden

Reageren
Reageer op: Hoge bloedwaardes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.