- Anoniem15 april 2016 om 11:45
Hallo,
Ik voel me al enkele weken vermoeid, een gevoel van algemene malaise, beetje duizelig, vaag hoofd en spierpijn. Ik heb al enkele malen bloedonderzoek laten doen maar daaruit bleek alles normaal.
Ik vroeg me daarom af: gaat een infectie, een virus, een bacterie, een schimmel, of eender welk micro-organisme dat ziekte kan veroorzaken steeds gepaard met verhoogde witte bloedcellen?
Alvast bedankt.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 april 2016 om 11:54Hoezo verhoogde witte bloedcellen?
je schrijft:
Reageren
[quote]Ik heb al enkele malen bloedonderzoek laten doen maar daaruit bleek alles normaal.[/quote]Anoniem15 april 2016 om 12:19Ja dat is de vraag. Omdat mijn witte bloedcellen normaal blijken te zijn, vroeg ik me af of er ook iets aan de hand kan zijn wat niet resulteert in hoge witte bloedcellen
ReagerenJohn (moderator)
15 april 2016 om 12:31Aha, je had in de vraag het woordje niet vergeten…
Ja dat zou kunnen. Vitamine gebrek, stress/spanningen, hyperventilatie, alcohol/medicijn en drugs gebruik kunnen vergelijkbare klachten veroorzaken en hebben geen invloed op de witte bloedcellen.
Doe eens de test op:
Reageren
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem15 april 2016 om 16:17Ok, dank voor het antwoord. Een infectie, virus, bacterie of parasiet heeft normaal gezien dan wel altijd een invloed op witte bloedcellen? In ieder geval ga ik de hyperventilatietest eens doen.
ReagerenJohn (moderator)
15 april 2016 om 16:22Een virusinfectie of een bacteriële infectie heeft in principe invloed op de witte bloedcellen. Een parasitaire infectie niet altijd.
Reageren