Zoeken Vraag het forum

Hoge diastolische druk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben 27 jaar 1,83 cm en 100 kg op het moment. Ik studeer geneeskunde en daar wordt steeds een hoge onderdruk van 95-98 gemeten. Mijn bovendruk is vaak 135-140.

Ik weet wel dat ik overgewicht heb, maar waarom is mijn bloeddruk zo ontzettend hoog? Vooral ze onderddruk.

Ik ben wel al een week gestopt met roken (pakje per week) en cola drinken (1.5 liter per dag).

Ik vraag me af of ik dAt dAraan kan relateren of dat ik gewoon gedoemd heb omdaf ik slecht in elkaar zit.

Ik ben al bij de ha geweest en die heeft mij getest op micro albuminurie in de urine en bloedtest met glucose en lipidenprofiel enzo. Hij had het zelfs over nierschade. Ik maak me er druk om omdat ik nog een heel leven moet leven en als het nu al misgaat word ik misschien wel niet oud ofzo. Ik heb vrienden van 130kg die gewoon normale parameters hebben dus waarom heb ik deze pech?

Ik heb er niet echt last van behalve dat ik wat moe ben de laatste tijd, maar dat komt misschien omdat ik geen caffeine meer binnenkrijg. Ik drink niet verder.

Mijn vraag is ook, ben ik nog te redden en kan ik mijn bd verlagen naar normale waarden zonder levenslang aan de medicatie te moeten?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Je overgewicht kan dus wel de boosdoener zijn. Dat anderen met meer gewicht dat (nog) niet hebben zegt natuurlijk niets. Het is de ene persoon voor de andere.
    Let op je voeding(vooral zout), ga sporten en doe wat aan je overgewicht. Zorg ook dat voldoende drinkt. minimaal 1,5 tot 2 liter per dag.

Reageren
Reageer op: Hoge diastolische druk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.