- Anoniem12 maart 2015 om 09:27
Vanwege vermoedde ritme stoornis, heb ik nu voor de 2e keer een event recorder.
Heb al jaren met vlagen een fladderend hartritme. Soms gaat het weken goed, soms gaat het 4x per dag “mis”.
Op een gegeven moment gebeurde het bij het hardlopen, wat ik toen sinds kort deed. Dacht dat ik van mn stokje ging. Sindsdien niet meer gelopen. Tijd geleden echo van het hart gemaakt. Hartfilmpje en holtertest gehad. Alles goed. Toen voor 2 weken de event recorder. Bij toilet bezoek, ging hartslag alle kanten op tussen 68 en 174. Geen klachten in die periode gehad waar ik destijds mee kwam. Arts kon me telefonisch niet te pakken krijgen en heb zelf gebeld. Alles was goed. Brief was al naar de huisarts gegaan. Werd terug verwezen naar de huisarts. Kan toch niet… klachten waren er niet van over, uiteraard. Weer consult cardioloog. Wederom event recorder voor 2 weken. Morgen inleveren. Weer niet dat gefladder. Maar wanneer ikop mn linker zij lig om.bijv een boek te lezen, vliegt de evenevent recorder alle kanten op. 5 metingen in 20 minuten. Maar goed, dat was de eerste keer ook zo. Is dit normaal?
En is het mogelijk dat mn hart bijvoorbeeld in de verdrukking komt bij voorover gebukt zitten, op mn zij liggen etc.
Boven de 120 en onder de 40 wordt er automatisch een opname gemaakt. Mn conditie is niet alles en ben verkouden. Dus trap oplopen is meestal al een opname. Ik wil aan het sporten, maar durf niet zo goed.
Daarbij heb ik tussen de 2 event recorder tijden door, bij kijken naar een film (moordvrouw) druk op mn linker borst gekregen. Dit gebeurde de dag erna nog een keer bij een boze bui. Nadien niet meer gehad gelukkig. Is dit normaal, of kan het bijvoorbeeld ook komen van verkeerd ademen?
Stel dat er nu weer niets uit komt, moet ik er dan maar gewoon van uitgaan dat alles goed is?
Ben overigens een vrouw van 42 jaar en overgewicht. Normaal cholesterol.
Bloeddruk was een tijd geledenwat aan de hoge kant (145/93 gemiddeld). Laatste maand netjes. 128/80. Bij huisarts laatst zelfs 114/78
Is dat dan weer normaal?Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen.
Wil het vertrouwen terug. Ook om weer te gaan sporten.15 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 maart 2015 om 10:48Dat je hartslag of je bloeddruk stijgt bij een toiletbezoek voor een grote boodschap is niet zo vreemd. Dat hangt o.a. van het persen af.
Reageren
als je op je linkerzij gaat liggen kan dat wat verdrukking geven. Dat ligt er maar aan hoe je ligt. Niet vreemd dus. Bij het voorover bukken idem. Niet vreemd.
Druk op je borst tijdens een film en een boze bui is een ander verschijnsel. Het lijkt erop dat je met tijd en wijle hyperventileert. Bespreek dat eens met je huisartsAnoniem12 maart 2015 om 20:08Beste Tandor,
Dank je wel voor je reactie.
Reageren
Maar geeft dat zulke verschijnselen dan?
Is het dan ook zo bij hyperventilatie dat het eigenlijks s avonds meer voorkomt? Als.ik rustig aan het zitten kom, komt het geregeld voor dat de hartslag enorm omhoog schiet. Absoluut niet elke avond. Overdag worden er weinig opnams gemaakt.
Ben verder ook niet echt benauwd. Wel geregeld pijn in/op/bij linker schouderblad en linkerarm.John (moderator)
12 maart 2015 om 21:52Het is een typisch verschijnsel van hyperventilatie, dat de klachten juist dan komen wanneer je in rust bent.
Als je intensief bezig bent of gefocust bent heb je er amper last van.
Ook de pijn in de schouder en de linkerarm past daar bij.Kijk hier eens naar de mogelijke klachten van hyperventilatie:
Reageren
http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.htmlAnoniem12 maart 2015 om 23:25Dank je wel!
Reageren
Maar daar hoort het fladderen van hrt hart toch niet bij?
Dan vliegt de hartslag echt alle kanten op. En voel me dan ook niet lekker. Dat gaat de laatste tijd overigens wel goed. En dat kan komen als ik eet, zit, loop, sport erc. Daar is geen touw aan vast te knopen.
Even ergens op terug komen, op je eerste reactie…
Overigens is het niet per definitie bij een grote boodschap. Ik heb het idee dat het meer te maken heeft met dubbel zitten. Gebeurt bij plassen ook wel.John (moderator)
13 maart 2015 om 00:34Hartkloppingen en hartoverslagen horen daar zeker bij.
Hyperventilatie heeft alles te maken met je ademhaling. Dus daarom kun je daar op de meest verschillende momenten last van krijgen
“dubbelzitten” kan natuurlijk. Maar dan hoeft het niet perse je hart te zijn wat dan flubbert. dat zou ook nog door je middenrif kunnen worden veroorzaakt. Dat kan dan met je overgewicht te maken hebben. maar dat voelt of het je hart is. Daarnaast kan het zo zijn dat door je overgewicht door dubbelzitten je maag naar boven wordt gedrukt. De punt van je hart wordt dan ook als het ware naar boven gedrukt en dat kan dan ook voor ritmestoornissen zorgen.
ReagerenAnoniem15 maart 2015 om 00:07Beste Tandor,
Vanmorgen geheel onverwachts gebeld foot cardioloog. Gister recorder ingeleverd.
Reageren
Uitslag was bekend. Niet iets zeer afwijkends. Wel heel erg veel overslagen en extra slagen.
Niet terug naar huisarts, maar over half jaar weer komen.
Die druk op linker borst nij film of boze bui (lang niet altijd), kan dat met hyperventilatie te maken hebben of… Dit is iets wat cardioloog overigens nog niet weet. Hij belde me vandaag terwijl ik aan het werk was.John (moderator)
15 maart 2015 om 11:50Dat is dan in ieder geval goed nieuws.
Reageren
Die druk op de borst bij een film of boze bui kan inderdaad met hyperventilatie te maken hebben.
Je zou hier zelf iets aan kunnen doen d.m.v. ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen. Je kunt ze vinden in de columns over angst die ik heb geschreven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_HTML-kleurenAnoniem16 maart 2015 om 00:16dank je wel!
Reageren
Maar die over- en extra slagen kunnen dus geen kwaad?
Soms duurt het nl van enkele minuten tot een half uur. Gewoon een heel onrustige hartslag. Ik wordt daar aoms echt naar van. En uiteraard maak ik me daar ook wel zorgen over.
Ik ben ewns aan de “Google” geslagen, en hier gekeken.
Eigenlijk kan hetvin de meeste gevallen geen kwaad. Maar wanneer wel?Anoniem16 maart 2015 om 00:19Is de link wel goed die erin staat? Gaat over kleuren en computer….
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2015 om 00:58Daar is duidelijk iets mis gegaan. Excuus.
Reageren
Hier is de goede link
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angstJohn (moderator)
16 maart 2015 om 01:00overslagen die gevolg zijn van een hartaandoening of hartfalen zijn natuurlijk niet goed. Maar dat is bij jou niet aan de orde. Dat zou gezien zijn met de eventrecorder.
ReagerenAnoniem18 maart 2015 om 11:27Hartfalen of een hartaandoening zouden neem ik aan ook op een echo gevonden worden, toch? En uiteraard via de event recorder neem ik aan.
Maar zo ontzettend veel overslagen, kan dat echt niéts aanrichten?
Ik wordt er de laatste 2 dagen echt gek van. Erg goed voelbaar en voel me daar niet prettig bij. Soms gaat het wel anderhalf uur achter elkaar door.Ik probeer bewust al meer op m’n ademhaling te letten. Maar het valt met gewoon op dat het heel vaak is wanneer ik “dubbel” zit. Of in elkaar gedoken als het ware. Dus wanneer ik niet met rechte rug zit. Is dat normaal?
ReagerenJohn (moderator)
18 maart 2015 om 19:09Met de onderzoeken die tot nu toe zijn gedaan, zou hartfalen of een hartaandoening onderhand wel gevonden zijn.
ReagerenAnoniem20 maart 2015 om 21:42Beste Tandor,
Wellicht heb je ook een antwoord op het volgende. Weet niet of het ermee te maken heeft. Eerder (paar maand geleden) had ik met regelmaat mn bloeddruk te hoog.
En sinds aantal weken/maand is ie met regelmaat stuk lager tot laag.
Nu merk ik met behoorlijke regelmaat dat wanneer ik bijvoorbeeld s avonds rustig zit, mn hartslag enorm omhoog schiet. Tegelijkertijd is mn bloeddruk best laag (115/72 hartslag 95). Tegelijkertijd krijg ik het meestal koud. Op moment dat mijn hartslag normaal gaat en dan opnieuw meet, is mn bloeddruk aan het stijgen.Wat is dit, waar komt het vandaan en kan het kwaad?
Reageren
Gebeurt best vaak. En ik wordt er zelf heel onrustig van…
Wordt echt gek van die hoge hartslag…