Zoeken Vraag het forum

steken hartstreek bij rust

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik heb al sinds Juli dit jaar last van steken bij mijn hart. Ofja, het zit links dus ik denk telkens dat het daar mee te maken heeft. Als ik werk of sport, ik fitness 4 keer per week, heb ik nergens last van. Maar telkens als ik rustig in bed lig, of op de bank tv kijk komt er opeens een steek opzetten. Heb ook in de tussentijd erge pijn gehad links naast mijn borst, maar door therapie is dat een stuk minder.

Heb begin dit jaar een hartonderzoek gehad, deze was goed. En een maand geleden ook nog longfotos laten maken ( Thorax). Dit was ook allemaal goed! Wat kan die steken nou veroorzaken, en ook nog eens in rust. Ik blijf het liefst maar de hele dag bezig en afgeleidt, want dan heb ik er eigenlijk geen last van.

Nu weet de huisarts niet meer waar hij het moet zoeken en heeft me doorverwezen naar een Psycholoog.

Heeft iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben? Oke heb wel wat stress, maar dat komt juist door de steken op de borst.

Groetjes Catharina

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je last hebt van hyperventilatie.
    Je zou ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen doen.
    Je kunt ze vinden op:
    http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst

Reageren
    A

Hey,

Ik heb last van hetzelfde probleem, weet je ondertussen wat de oorzaak is?

Groetjes

Reageren
    RA

Ik heb ook hetzelfde probleem.. Gauw maar eens een afspraak bij de dokter maken. ?

RA 17 jaar oud

Reageren
    Henke

Sinds de hart katederisatie januari 2018 heb ik heel regelmatig steken in de hartsteek.

Mijn huisarts  weet dit nog niet

Reageren
    John (moderator)

Dan zou ik dat toch maar eens met de huisarts of de cardioloog bespreken

Reageren
Reageer op: steken hartstreek bij rust
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.