- Anoniem11 november 2014 om 21:29
Hallo, ik heb al sinds Juli dit jaar last van steken bij mijn hart. Ofja, het zit links dus ik denk telkens dat het daar mee te maken heeft. Als ik werk of sport, ik fitness 4 keer per week, heb ik nergens last van. Maar telkens als ik rustig in bed lig, of op de bank tv kijk komt er opeens een steek opzetten. Heb ook in de tussentijd erge pijn gehad links naast mijn borst, maar door therapie is dat een stuk minder.
Heb begin dit jaar een hartonderzoek gehad, deze was goed. En een maand geleden ook nog longfotos laten maken ( Thorax). Dit was ook allemaal goed! Wat kan die steken nou veroorzaken, en ook nog eens in rust. Ik blijf het liefst maar de hele dag bezig en afgeleidt, want dan heb ik er eigenlijk geen last van.
Nu weet de huisarts niet meer waar hij het moet zoeken en heeft me doorverwezen naar een Psycholoog.
Heeft iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben? Oke heb wel wat stress, maar dat komt juist door de steken op de borst.
Groetjes Catharina
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 november 2014 om 00:50Ik denk dat je last hebt van hyperventilatie.
Reageren
Je zou ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen doen.
Je kunt ze vinden op:
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angstA9 januari 2017 om 09:29RA15 januari 2018 om 22:32Ik heb ook hetzelfde probleem.. Gauw maar eens een afspraak bij de dokter maken. ?
RA 17 jaar oud
ReagerenHenke9 juni 2018 om 22:24Sinds de hart katederisatie januari 2018 heb ik heel regelmatig steken in de hartsteek.
Mijn huisarts weet dit nog niet
ReagerenJohn (moderator)
10 juni 2018 om 00:13Dan zou ik dat toch maar eens met de huisarts of de cardioloog bespreken
Reageren