Zoeken Vraag het forum

Steken bij hart

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi allemaal,

Ik heb regelmatig erge steken bij mijn hart. Als ik diep in- of uitadem krijg ik een erge steek wat ook erg veel pijn doet. Mijn hart gaat dan ook heel snel kloppen. Meestal is het na een paar minuten over maar soms pas na 1 uur. Ik heb het niet specifiek bij inspanning ofzo, het kan elke tijd gebeuren.

Ik ben 17 jaar en heb hier zeker al 10 jaar last van. Ben 7 jaar geleden naar het ziekenhuis geweest en heb onderzoeken gehad maar werd niet echt serieus genomen naar mijn mening. Het lag waarschijnlijk aan de groei van mijn borsten of zoiets. Ik ga binnenkort weer naar de dokter maar ik wil graag weten of meerdere hier last van hebben?

Mijn vader heeft 1 jaar geleden een hartinfarct gehad en mijn opa en oma hebben ook hartproblemen dus ik ben wel zwaar belast.

Alvast bedankt!

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het klinkt in ieder geval niet als hartproblemen. Dan zou je er  niet alleen last van hebben met in- uitademen. Het kan met de groei van je borstkas te maken hebben…maar dat zal dan verder onderzocht moeten worden.

Reageren
    Czar

De meeste hartproblemen vinden pas op late leeftijd plaats. Sommige hartproblemen zijn aangeboren, maar als ze ernstig zijn worden ze al op jonge leeftijd vastgesteld via een ECG. Als je in het verleden al een ECG hebt gehad dan zou een aangeboren hart-afwijking al naar boven zijn gekomen. Wacht het onderzoek bij de arts nog maar even af, er zijn geen symptomen die iets ernstigs doen vermoeden.

Reageren
Reageer op: Steken bij hart
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.