- Anoniem8 juni 2014 om 10:58
Mijn man kreeg vorig jaar ineens pijn op de borst klachten met uitstraling naar zijn linker arm. De “aanvallen” duurden slecht enkele minuten maar waren erg onprettig.
Uiteindelijk naar de huisarts geweest die doorverwees naar cardioloog.
Fietstest gaf afwijkingen dus kwam er een hart katheterisatie, bleek een grove vernauwing te zitten. Paar weken later is hij gedotterd en kreeg een stent. Dit was eind December 2013.Sinds enkele weken ervaart hij weer dezelfde klachten als voorheen, en hij maakt zich er zorgen over. Vorige keer was hij net op tijd aangezien een infarct niet lang op zich had laten wachten.
Maar toch vind hij het moeilijk om weer hulp te zoeken, hij heeft gauw het idee dat hij zich aanstelt en wilt niemand “lastig vallen”…want alle medicatie en dergelijke zouden toch moeten voorkomen dat het weer gebeurd?
Ik hoor graag van iemand zijn of haar ervaring, of het mogelijk is om na 6 maanden weer opnieuw last te hebben ondanks alle medicijnen die hij nog slikt. (bloedverdunners en dergelijke)
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 juni 2014 om 16:01Het is mogelijk. Waarschijnkijk zijn er ook nog andere vernauwingen geweest die vermoedelijk nog niet ver genoeg waren om te dotteren. Dat kan wel wat klachten geven. Dat hoeft overigens niet altijd ernstig te zijn. Maar het zijn wel klachten waarmee hij naar de cardioloog moet.
ReagerenHenny7 februari 2017 om 19:022009 gedotterd en stent gekregen Knapte zienderogen op.
2016 met ambu opgehaald..hele dag in zh gelegen aan hartbewaking…niks loos dus weer weggestuurd.Week later bij eigen cardioloog die verder ondrzoek deed.Vorige week via lies weer gedotterd en stent geplaatst.Ik had vlak voor en vlak na de oude stent weer een vernauwing..komt maar bij 2% voor..pech hebben dus.
Ik adviseer jou man om met dit soort klachten altijd naar de cardioloog te gaan en goed onderzoek te laten doen..
Reageren