- Anoniem26 mei 2014 om 13:27
Al meerdere malen bij de huisarts geweest maar die wimpelt me steeds weg met ‘het zal wel stress zijn’
Toch word ik er helemaal gek van en heb ik het gevoel dat ermeer aan de hand is..
Constant vage klachten zoals hoofdpijn boven de ogen, moeilijk zien, buikpijn, veel boeren, veel lucht in mijn buik..
Druk op mijn borst links en rechts, benauwdheid, pijnlijke borsten, hartkloppingen.
Periode van stress is al een poosje voorbij. En de klachten zijn dood eng.
Iemand tips of ideeën?!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 mei 2014 om 16:18Je klachten kunnen toch door de stress zijn veroorzaakt. Het lijken hyperventilatie klachten.
ReagerenAnoniem28 mei 2014 om 21:10Ik heb inderdaad ook twee keer een aanval van hyperventilatie gehad.
Toch vind ik het vreemd omdat ik geen stress ervaar.
Vandaag extreme pijn in mijn nek en achterhoofd. Weer zo’n vreemd symptoom.
Word er een beetje radeloos van, ik ben 22 en moet hele dagen plat liggen
ReagerenJohn (moderator)
28 mei 2014 om 21:45Tijdens de periode van stress is de hyperventilatie ontstaan. Als de stress voorbij is wil dat niet per definitie zeggen dat de hyperventilatie dan ook vanzelf voorbij gaat. Je zou ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen doen.
Kijk hier voor de oefeningen:
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angstDe columns gaan over angst, maar de oefeningen die beschreven staan werken ook prima tegen hyperventilatie.
Reageren