- Anoniem18 februari 2014 om 17:17
Hallo mensen. Ik ben een jongen van 15 jaar, met overgewicht.
Sinds kort ( 1 maand geleden.) ben ik naar de huisarts geweest omdat ik langdurige hartkloppingen had. hij controleerde mijn hartslag en zei dat het gewoon paniekaanvallen waren. ik kreeg een stripje propranolol voorgeschreven en ging dat dus ophalen. naarmate het stripje opwas , kwam er wel verbetering. ik had even nergens meer last van. vrijdag dacht ik even een jointje te kunnen roken om van mijn stress af te komen, maar heb hierdoor juist het probleem terug laten komen. daarna ging ik zaterdag weer blowen en ik kreeg een bad trip. sinds het weekend heb ik nu een bonzend hart dat niet veel sneller als normaal klopt. ik ben bang dat ik mijn hyperventilatie niet meer onder controle krijg.
Iemand een indicatie / Tips?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
18 februari 2014 om 18:11Dat zijn natuurlijk de gevolgen van de bad trip. In ieder geval veel blijven drinken. En voorlopig geen joint meer.
Je zou ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen kunnen doen. je kunt de ze vinden in de columns over angst op deze site.http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst
De oefeningen staan in:
Reageren
Hoe kan ik mijn angstgevoel beheersen deel 1 en 2