- Anoniem3 februari 2014 om 19:14
Hallo,
Pas geleden ben ik verkouden geworden waardoor mijn hoofd zo goed als verstopt zat. Hierdoor hoorde ik ook heel duidelijk mijn hart kloppen en toen ik daar eenmaal op ging letten kreeg ik het idee dat mijn hart eigenlijk best snel klopt. Nou had ik op internet een beetje rond zitten lezen en zag dat dat op allerlei problemen kan wijzen.
Als ik het in de gaten houd zit mijn hartslag meestal (in rust) tussen de 100 en 120 slagen per minuut. Ik las dat dat eigenlijk tussen de 60 en 100 moet zijn.
Ik ben 17 jaar oud en heb geen andere hartaandoeningen. Is het verstandig om even langs de dokter te gaan (en wat zou dit eventueel kunnen betekenen)
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 februari 2014 om 19:19Een hogere hartslag hoeft niet altijd op problemen te duiden. Er zijn mensen die van zich uit een hogere hartslag hebben. Meer dan 100 slagen is wel veel. Maar als je ziek bent kan dat wel. Ga er eens mee naar de huisarts als je je ongerust maakt.
ReagerenAnoniem3 februari 2014 om 19:22Ik ben inmiddels niet ziek meer, weet ook niet of de verhoogde hartslag al eerder zo was. Is me pas op gaan vallen toen mijn oren dicht zaten. Nu ik weer beter ben is er niets veranderd en blijft het nog steeds rond de 100/120
ReagerenJohn (moderator)
3 februari 2014 om 19:26Ga dan even langs bij je huisarts en laat het door de huisarts even controleren.
Reageren