Zoeken Vraag het forum

Verhoogde hartslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Pas geleden ben ik verkouden geworden waardoor mijn hoofd zo goed als verstopt zat. Hierdoor hoorde ik ook heel duidelijk mijn hart kloppen en toen ik daar eenmaal op ging letten kreeg ik het idee dat mijn hart eigenlijk best snel klopt. Nou had ik op internet een beetje rond zitten lezen en zag dat dat op allerlei problemen kan wijzen.

Als ik het in de gaten houd zit mijn hartslag meestal (in rust) tussen de 100 en 120 slagen per minuut. Ik las dat dat eigenlijk tussen de 60 en 100 moet zijn.

Ik ben 17 jaar oud en heb geen andere hartaandoeningen. Is het verstandig om even langs de dokter te gaan (en wat zou dit eventueel kunnen betekenen)

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een hogere hartslag hoeft niet altijd op problemen te duiden. Er zijn mensen die van zich uit een hogere hartslag hebben. Meer dan 100 slagen is wel veel. Maar als je ziek bent kan dat wel. Ga er eens mee naar de huisarts als je je ongerust maakt.

Reageren
    Anoniem

Ik ben inmiddels niet ziek meer, weet ook niet of de verhoogde hartslag al eerder zo was. Is me pas op gaan vallen toen mijn oren dicht zaten. Nu ik weer beter ben is er niets veranderd en blijft het nog steeds rond de 100/120

Reageren
    John (moderator)

Ga dan even langs bij je huisarts en laat het door de huisarts even controleren.

Reageren
Reageer op: Verhoogde hartslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.