- Anoniem24 januari 2014 om 16:03
Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik weet het even niet meer… Ik loop nu al een behoorlijke tijd met dezelfde klachten, misselijk, hartkloppingen, hartoverslagen, moe, duizelig, zwart voor de ogen. 3 jaar geleden naar de cardioloog geweest en die zegt dat het allemaal onschuldig is. Dat is natuurlijk goed om te horen, maar het gaat maar niet over. Het gebeurt nu 1 a 2 keer in de week. Huisarts wil verder niks doen… Kan het ook verandert zijn na 3 jaar?? Ik drink niet, rook niet, geen overgewicht, misschien zelfs iets te licht. Kan me werk hierdoor soms niet goed doen en daar baal ik enorm van..
Greetz anoniem
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 januari 2014 om 17:13Heb je soms het gevoel dat je niet genoeg zuurstof in je longen krijgt en dat je dieper moet inademen of zuchten? Heb je ook wel eens druk op je borst, hoofdpijn? Heb je veel stress of spanningen op je werk of in de privésfeer?
ReagerenAnoniem24 januari 2014 om 18:02Hoi,
Heb dat gevoel weleens ja, dat ik dieper moet ademenen om echt lucht te krijgen, maa niet op het moment dat ik die “aanval” krijg. Hoofdpijn heb ik niet echt last van. En heb ook geen stress of spanningen.
Reageren
Ik word hier wel onzeker van.John (moderator)
24 januari 2014 om 18:13Toch komen je klachten wel overeen met de symptomen van hyperventilatie. Probeer eens ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen. Deze kun je vinden in de columns over angst die ik heb geschreven. De oefeningen zijn dus ook goed te gebruiken bij hyperventilatie.
Reageren
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angstAnoniem24 januari 2014 om 18:25Bedankt, ik zal er eens naar kijken, maar ben ook bij een haptonoom geweest en die zei dat het geen hyperventilatie was……….
ReagerenJohn (moderator)
24 januari 2014 om 18:43Je zou natuurlijk terug kunnen gaan naar de cardioloog en opnieuw een onderzoek laten doen met een holter. Dan wordt je hart 24 uur lang in de gaten gehouden. Het is niet onmogelijk dat het een ritmestoornis is. Maar ook dat hoeft niet per definitie ernstig te zijn. Maar is wel hinderlijk.
ReagerenAnoniem24 januari 2014 om 23:09Ik herken dit heel erg.
Ook ik heb hier al jaren last van en de hartkloppingen gaan non stop door.
Er zijn hartfilmpjes, echo’s, alles is onderzocht maar steeds krijg ik te horen dat het onschuldig is en dat er niks aan de hand is.
Toch blijf ik hier onzeker over en bang, want ja, het is toch je hart…
Op dit moment heb ik er ook weer zoveel last van, ik kan er niet van slapen.
Ik heb helaas ook geen tips voor je want anders had ik die zelf ook wel uitgeprobeerd, wordt er zo gek van!
Meestal kan een arts mij gerust stellen, dus wat ik nog weleens doe is de huisarts bellen of een huisartsenpost, die stellen me dan vaak weer gerust..Sterkte..
ReagerenAnoniem25 januari 2014 om 09:32De huisarts wil mij ook niet naar een cardioloog meer hebben, duss.. Je zit er maar mooi mee. Ik word er inderdaad ook heel onzeker van.
Reageren
Jij ook veel sterkte!