Zoeken Vraag het forum

hart klacht of niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hallo ik heb al een tijd last van pijn in mijn borst nu ongeveer 3 jaar lang. ik ben al verschillende keren bij de arts geweest en heb een aantal onderzoeken gehad. twee keer een ECG hartfilmpje en een thorax foto.
    van de uitslag van deze drie testen was er niets vreemds te zien aan mijn hart. mij werd vertelt dat het spanning / stress / angst was waardoor ik deze pijn heb.
    ik werd doorverwezen naar een haptonoom therapeut die hielp mij met ontspannen.

wel nu heb ik dus nog altijd last van pijn op mijn borst heb ik geen last van angst enzovoorts meer maar toch blijf ik pijn hebben. ook heb ik soms wel is hartkloppingen en slaat me hart een paar keer heel hard en voel ik me vaak ook heel erg moe daarbij heb ik soms ook wel is pijn in mijn nek/kaak schouder armen en boven rug. mijn nacht rust ligt gemiddeld tussen de 5 uur en 7 uur. het vreemde is dat ik wel zo een trap op kan rennen zonder ergens last van te hebben. los van dat ik wel even op adem moet komen maar ik wordt er niet extra moe van.

heeft iemand hier ervaring mee of heb jij dit zelf ook?

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Dit klinkt wel degelijk als stress….. Overslaand hart is niks ergs. En de pijnen die jij omschrijft heb ik ook altijd. Ook zo achter mijn schouders enzo weetjewel en dat is in sommige periodes erger als in andere periodes van die scherpe steken enzo. Soms brok in keel(globusgevoel) Je kunt ondanks dat je je niet druk maakt alsnog stress hebben. Bij mij piekert mijn hele hoofd altijd onbewust wel ergens over. Dat verklaard dan ook die klachten. En als je dan druk bezig bent(sporten of wandelen ofweetikveelwat) merk je het ineens niet meer 😉 Klinkt niet zorgwekkend. Echtt waar!

Reageren
    Tandor1

Je klachten lijken alleszins op hyperventilatie klachten.
    Stress en spanning dus.

Kijk eens op
    http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst

Inde hoofdstukken hoe kan ik mijn angstgevoel beheersen deel 1 en deel 2 kun je ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen vinden die je ook bij hyperventilatie kunt gebruiken. Probeer ze een uit.

Reageren
Reageer op: hart klacht of niet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.