- Anoniem20 november 2013 om 17:29
hallo ik heb al een tijd last van pijn in mijn borst nu ongeveer 3 jaar lang. ik ben al verschillende keren bij de arts geweest en heb een aantal onderzoeken gehad. twee keer een ECG hartfilmpje en een thorax foto.
van de uitslag van deze drie testen was er niets vreemds te zien aan mijn hart. mij werd vertelt dat het spanning / stress / angst was waardoor ik deze pijn heb.
ik werd doorverwezen naar een haptonoom therapeut die hielp mij met ontspannen.wel nu heb ik dus nog altijd last van pijn op mijn borst heb ik geen last van angst enzovoorts meer maar toch blijf ik pijn hebben. ook heb ik soms wel is hartkloppingen en slaat me hart een paar keer heel hard en voel ik me vaak ook heel erg moe daarbij heb ik soms ook wel is pijn in mijn nek/kaak schouder armen en boven rug. mijn nacht rust ligt gemiddeld tussen de 5 uur en 7 uur. het vreemde is dat ik wel zo een trap op kan rennen zonder ergens last van te hebben. los van dat ik wel even op adem moet komen maar ik wordt er niet extra moe van.
heeft iemand hier ervaring mee of heb jij dit zelf ook?
2 reactiesReagerenAnoniem20 november 2013 om 18:33Dit klinkt wel degelijk als stress….. Overslaand hart is niks ergs. En de pijnen die jij omschrijft heb ik ook altijd. Ook zo achter mijn schouders enzo weetjewel en dat is in sommige periodes erger als in andere periodes van die scherpe steken enzo. Soms brok in keel(globusgevoel) Je kunt ondanks dat je je niet druk maakt alsnog stress hebben. Bij mij piekert mijn hele hoofd altijd onbewust wel ergens over. Dat verklaard dan ook die klachten. En als je dan druk bezig bent(sporten of wandelen ofweetikveelwat) merk je het ineens niet meer 😉 Klinkt niet zorgwekkend. Echtt waar!
ReagerenTandor120 november 2013 om 21:48Je klachten lijken alleszins op hyperventilatie klachten.
Stress en spanning dus.Kijk eens op
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angstInde hoofdstukken hoe kan ik mijn angstgevoel beheersen deel 1 en deel 2 kun je ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen vinden die je ook bij hyperventilatie kunt gebruiken. Probeer ze een uit.
Reageren