Zoeken Vraag het forum

Bij welke bloeddruk waarden om medicatie vragen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Eric

Ik ben 47 jaar en heb een gemiddelde bloeddruk van 133 om 80 en gemiddelde hartslag van 60.
    (maandgemiddelde)

Als ik druk op het werk ben, dan kan mijn bovendruk flink oplopen tot wel 155.

Ik heb mijn leefstijl zoveel mogelijk proberen aan te passen (veel bewegen, gewichtsbeperking, kaliumrijke voeding, niet roken etc.), maar de bovenstaande waarden krijg ik nauwelijks nog naar beneden.

Weet iemand of dit waarden zijn waarbij een dokter bloeddrukverlagers voorschrijft?

Met name de hoge bovendruk in combinatie met de lage hartslag lijkt me niet zo’n beste combinatie.

5 reacties
    Reageren

Voor volwassenen:

Minder dan RR 90/60 mm Hg: lage bloeddruk / hypotensie
    Rond de RR 120/80 mm Hg: optimale bloeddruk
    Minder dan RR 140/90 mm Hg: normale bloeddruk
    Meer dan RR 160/90 mm Hg: hypertensie/ hoge bloeddruk

Bron:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloeddruk

Reageren
    John (moderator)

Eric,

Je bloeddruk is goed. Geen enkele reden om daar iets aan te doen. Tenminste zolang je geen klachten hebt.

Reageren
    Eric

Dank je voor je reaktie!

Reageren
    Eric

Dank jullie wel voor de reakties!

Reageren
    Anoniem

artsen zeggen ook wel eens bij een hoge bloeddruk 100+leeftijd,dan is je bloedruk in orde.
    Als je eenmaal tabletten heb voor een tehoge bloedruk kom je daar niet meer vanaf.
    Zelf slik ik 4 tabletten per dag voor mijn bloeddruk
    Maarja die was tehoog die was in het ziekenhuis gemeten
    bovendruk 220/130 onderdruk
    snachts in het ziekenhuis werdt ik wakker gemaakt de bloeddruk was opgelopen naar 270
    De dag erna alle scans gehad die ze hadden kon iets met de hersens gebeurt zijn,gelukkig niet maar wel een nier was beschadigd werkte nor maar voor 1%.
    De bloeddruk schommelt nog steeds tussen de 156 en 200.
    Daar moet ik maar mee leven en werken.

Reageren
Reageer op: Bij welke bloeddruk waarden om medicatie vragen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.