- sharonnnnn3 februari 2013 om 01:07
Ik ben een meisje van 16 jaar en ik heb al de laatste paar maanden veel last van mijn hart. Het gaat ineens uit het niets heel hart kloppen, ik kan het zelfs zien kloppen, als dit gebeurd geeft dat veel pijn.
Die pijn straalt dan door naar mn armen en die voelen dan zwaar aan. Ook wordt ik benauwd dan.
Ik heb ook wel eens pijn zonder dat ik hartkloppingen heb.Ben ook al zo’n halfjaar heel erg moe. Echt uitgeput moe, heel de dag. ook al na een korte schooldag van een paar uurtjes val ik al helemaal uitgeput op de bank. ik slaap altijd 8 uur per nacht, soms meer in het weekend natuurlijk. Daarbij voel ik me ook heel de tijd tegen het zieke aan, maar niet dat je koorts hebt.
Ik weet niet of het iets ermee te maken heeft, maar laatste tijd zweet ik enorm.. en als meisje van mijn leeftijd maakt dat best onzeker natuurlijk.
ik begin dit namelijk best wel zat te worden
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 februari 2013 om 01:17Beste sharonnnnn,
De klachten die je hebt kunnen verschillende oorzaken hebben.
Puberteit, stress en spanningen, oververmoeidheid, hyperventilatie, ziekte van pfeiffer, drugsgebruik en zo kan ik nog wel effe doorgaan.
Je begrijpt dus al dat het heel moeilijk is om daar iets over te zeggen.
Het beste advies dat ik je kan geven is:Ga naar je huisarts en vertel wat je klachten zijn. Een bloedonderzoek kan soms al heel veel duidelijkheid geven.
Ik wens je beterschap.
ReagerenHeleen3 februari 2013 om 11:27Lola3 februari 2013 om 11:42Hoi, laat je ijzerwaarde controleren.
Reageren