Zoeken Vraag het forum

angst voor hoge bloeddruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bloeddruk

Beste mensen,

Ik maak me vreselijk druk om mijn bloeddruk. De laatste weken heb ik veel zorgen prive. Nu heb ik een aantal dagen geleden met mijn bloeddrukmeter met armmanchet mijn bloeddruk opgemeten. Ik was toen best bang en gespannen voor de uitslag. De bloeddruk was toen 140/90. Na nog een paar metingen zakte de bloeddruk naar 118/80. Ik ben daarna zo in paniek geraakt dat ik nonstop ben gaan meten. Soms zaten er uitschieters bij van 145/95 maar daarna zakte het weer naar 115/78, 120/80, 130/80 etc. Ik ben in paniek naar de huisarts gegaan en toen de assistente de meting deed was het 148/90. Later thuis, toen ik rustig was en de hartslag rustig zakte de bloeddruk weer naar 118/83 etc. De huisarts maakt zich niet zo druk om mijn bloeddruk. Wel om mijn paniek. Ze zegt dat als ik een hoge bloeddruk zou hebben, ik die ook heb als ik rustig ben. Ik ben een beetje ten einde raad en erg bang dat ik iets aan m”n hart krijg. Hebben jullie advies?

2 reacties
    Reageren
    RAYMOND

Hallo ik heb pieken van 140/10 kan komen van stres en in mijn slaap is die goed 110/78 ik heb een 24 uren bloeddruk meter gehad en was goed en ben wel 5 kilo bij gekomen van 83 naar 87 kg als ik die 5 kg afval. Zal die goed worden zeg de dokter maar bij jou zou ik me geen zorgen maken zo lang je niets voelt het RAYMOND

Reageren
Reageer op: angst voor hoge bloeddruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.