Ik lag net op bed en kon weer eens niet slapen. Ik slaap de laatste tijd slecht omdat ik al langere tijd Ibuprofan gebruik, 1600 mg per dag. Dit gebruik ik al bijna 4 maand omdat het niet anders kan vanwegen ondragelijke rugklachten. Nu ben ik dus misselijk omdat ik net mijn medicijnen heb ingenomen dus vreef ik over mijn buik en voelde ik dat links onder mijn navel het een beetje opgezet is. Ik drukte erin en toen voelde ik duidelijk een iets kloppen. Ook zijn de spieren daar heel erg aangespannen. Het voeld hard aan. Nou denk ik dat ik toevallig op een slagader duwde of zoiets. Maar ik maak me toch een beetje zorgen. Vooral omdat ik al zo lang Ibuprofan gebruik.
Weet iemand wat dit is? Ben ik zwanger? Of is er iets met mijn darmen aan de hand door het lange gebruik van pijnstillers?
Als ik op mijn buik lig, dan klopt mijn buik ook altijd. Het is superirritant omdat ik ook zo slaap, en hij dan klopt. maar het is niet erg denkik.
Heb je de bijsluiter van Ibuprofen gelezen? Daarin staat o.a. dat veel mensen last krijgen van hun maag. Ook zuurbranden en misselijkheid wordt genoemd. Bij langer gebruik van Ibuprofen wordt een maagbeschermer gadviseerd. Ik zou de bijsluiter nog maar eens lezen.
In de bijsluiter worden mensen met een zwakke maag gewaarschuwd voor het gebruik van Ibuprofen. Lees de bijsluiter en ga bij klachten naar de huisarts en vertel hoelang u al Ibuprofen gebruikt en in welke dosering.
Ik denk dat je een maagzweer kunt hebben, of een ulcus duodeni, hetzelfde dus maar dan in de dunne darmen als gevolg van de overdosering Ibuprofen.
Mijn dokter is er van op de hoogste dat ik zolang ibuprofan slik en ik heb al dubbele maagbeschermers erbij. Hij is de gene die het maar blijf voorschrijven. Ik ben wel voordurend misselijk en 2 uur na dat ik alles heb ingenomen moet ik ook echt niet gaan eten dan komt alles er weer uit. Hij zegt dat het wel mee valt kwa maagzweren betreft maar echt gerust ben ik er niet om.
Maandag zie ik sowieso mijn dokters weer voor controlle dan zal ik het gelijk even aangeven.
Hoe een maagzweer voelt verschilt sterk van persoon tot persoon. Veel mensen merken er helemaal niets van, en anderen voelen juist een scherpe of branderige pijn in de buik tussen het borstbeen en de navel die slechts enkele minuten kan duren maar ook uren kan aanhouden.
Een maagzweer is kan gevaarlijk zijn als de patiënt slikproblemen heeft, last heeft van regurgitatie (het terugvloeien van eten uit de buik in de slokdarm), aanhoudende misselijkheid en braken, bloed overgeven of donkerbruin (gestold bloed) braaksel, zwarte teer-achtige ontlasting, gewichtsverlies, bloedarmoede (bleekheid en vermoeidheid) en plotselinge, ernstige en invaliderende buikpijn.
Er is niks uit gekomen. Wel blijk ik een blaasontsteking gehad te hebben. Maar volgens de dokter zijn die kloppingen juist de darmslagader waar je dan op druk.
Ik zit nog steeds aan de ibuprofan maar goed dat zal ook wel zo blijven. Want ik ga liever niet aan de valium of morfine dat vind ik alleen maar enger.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Beste onbekende,
Als ik jou was zou ik als de bliksem naar de cardioloog gaan. Mijn geval: ook ik voelde kloppen in mijn onderbuik. Omdat in onder geregelde controle sta bij een cardioloog heb ik dat kenbaar gemaakt. Na onderzoek werd ik met spoed verwezen naar de chirurg en een spoedoperatie volgde: ik had een tijdbom in mijn buik.
De buikaorta was net een fietsband die op springen staat. Dankzij een snelle actie ben ik er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Dus aarzel niet . . .!