Zoeken Vraag het forum

te hoge hartslag in rust

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • joery

Schildklier lijkt mij uitgesloten omdat ze al een bloedonderzoek heeft gehad.
    ik denk toch eerder dat ze er onbewust mee bezig is die in een vorm kan uiten in hyperventilatie.
    zoals ze al aangeeft trillent op een bank naar zoon hoge hartslag is naar mij mening hyperventilatie.
    ik heb dat ook heel erg gehad zelfs als ik de hond moest uitlaten werd ik al zenuwachtig en liep mij hartslag op na 150 maar na 2 minuten gelopen te hebben was die gedaald naar 100.
    onbewust er mee bezig zijn doet heel veel met je hartslag en vooral met mensen die paniekerig en hypperventilatie klachten hebben

Flojl

De schildklier hoeft helemaal niet uitgesloten te zijn ik werk op een laboratorium en bij sommige mensen is het zo dat er pas na 10 jaar honderden keren prikken er een schildklier probleem uit komt.

Reageren
    anoniem

Heel interessant om dit allemaal te lezen. Ik heb zelf last van een sinustachycardie en gebruik al 2 jaar selokeen. Ik had precies dezelfde klachten en viel er ook bij flauw. Jammmer genoeg is er nooit een oorzaak gevonden maar probeer er nu mee te leven met de medicatie etc. Succes!

Reageren
    a.b. van manen

Hier het zelfde probleem. OK heb nu propranolol. Dit is een medicijn dat se hartslag verlaagd. Ik vind het zelf heel prettig.

Reageren
    S.B.

Meteen terug naar de huisarts, dit klinkt niet goed… probeer ondertussen wat ontspanning te zoeken, neem desnoods een homeopathisch ontspanningsmiddel… (blijkbaar is dit bericht al wat ouder, maar goed…)

Reageren
    Anoniem

Ik wou dat bij mij hyperventelatie weg ging maar helaas leef ik er al 9 jaar mee elke dag

Reageren
    Tandor1

In de columns over angst zijn ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen te vinden die ook heel goed kunnen worden gebruikt bij hyperventilatie. Probeer ze eens uit.

http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst

Reageren
    Anoniem

Ik ben een jongen van 15jaar en heb volgens mij last van hyperventilatie ik ben namenlijk al2x binnegebracht in het ziekenhuis met het gedcht dat ik ging sterven ze hebbe mijn hart ondezocht en dat was perfect ik speel namelijk voetbal in 1ste klasse ik heb het laatste jaar veel stress gehad en ben vaak vermoeid en als ik aan mijn hartslagh denk voel ik hem stijgen en ademhalen gaat moeilijk omdat ik er steeds aan denk heb ook pijn aan mijkn rug en als ik niet aan dxie dingen denk hjeb ik geen last

Reageren
    Tandor1

Ook voor jou de tip:
    [quote]In de columns over angst zijn ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen te vinden die ook heel goed kunnen worden gebruikt bij hyperventilatie. Probeer ze eens uit.

http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst%5B/quote%5D

Reageren
    Anoniem

die van mij sukkelt ook met een hoggen hardslag van 117 en heeft ook een bloeddruk
    van 15op9 dus zou da aan de hogge bloedruk ligge

Reageren
    Anoniem

Leef je nog?

Reageren
    cardioloog

Maar de cardioloog gaan

Reageren
    Frank

Check je schildklier die niet te snel werkt. Gezien je lengte en gewicht of hyperthyreoidie.

Reageren
    stefan

ben je erg gestrest geweest in je periode van herstel? of zijn er bepaalde medicijnen toegedient waarvan je een verschil voelde in je gedachten of algemeen gedrag? mogelijk zou je baat hebben bij een simpele meditatie. wat bij mij goed werkt is terwijl ik focus op mn ademhaling, mijn omgevingsgeluiden in mij op te nemen. Dit is bij mij vaak een fijne manier om mn hoofd leeg te maken. adem 4 seconden in door je neus, adem 4 seconden uit door je mond. dit bouw ik gelijdelijk op tot 4s inademen, 8s uitademen en 4s pauze. dit verlaagd je zuurstoftoevoer, en in deze bewuste staat van zijn komt je gehele lichaam en geest tot rust.

Reageren
Reageer op: te hoge hartslag in rust

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.